به گزارش ایرنا، سرهنگ فیروز کشیر روز چهارشنبه در این خصوص گفت: پارسال شاهد جان باختن ۱۱ نفر از راکبین موتورسیکلت بدلیل ورود به تونلها و واژگونی و برخورد با سطح راه و یا برخورد با دیواره تونلها بر اثر مسمومیت گازهای آلاینده بودهایم.
وی افزود: این موضوع را می دانیم وقتی موتورسواری راه صحیح و درست خود را طی میکند هیچ دلیلی ندارد که بخواهد دچار واژگونی شود پس حتما دلیلی برای واژگونی و برخورد با دیواره تونلها وجود دارد که این انباشت گازهای آلاینده است که باعث واژگونی ها در داخل تونل میشود.
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: همچنین در ۴ ماهه منتهی به تیر ماه سال جاری متاسفانه ۲ نفر از راکبین موتورسیکلت بر اثر ورود به تونل جان خود را از دست دادهاند.
سرهنگ کشیر افزود: در سال گذشته تعداد ۳۴ نفر از راکبین موتورسیکلت بر اثر ورود و تردد به خطوط ویژه شهر تهران جان خود را از دست دادهاند واین آمار در ۴ ماهه امسال ۹ نفر بوده است.
وی گفت: در خطوط ویژه فقط تردد اتوبوسهای تندرو و ماشین های امدادی و پلیس مجاز بوده و موتورسواران نمیتوانند از این خطوط جهت تردد و ادامه حرکت استفاده کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اتوبوس در حال تردد مجاز و در مسیر تعیین شده خود است که ناگاه با موتورسیکلتی که از روبرو میآید مواجه میشود و راننده این اتوبوس نمیتواند با آن حجم از مسافر ترمز به یکباره بزند و چون فرصتی برای عکسالعمل ندارد با موتورسیکلت شاخ به شاخ میشود و حوادث دلخراشی رقم میخورد.
کاهش ۲۷ درصدی آمار تصادفات منجر به مرگ موتورسواران
سرهنگ کشیر گفت: آمار تصادفات منجر به مرگ موتورسوار در ۴ ماهه منتهی به تیر ماه سال ۱۴۰۲ در شهر تهران تعداد ۱۲۲ نفر بود که امسال به ۸۹ نفر رسید و کاهش ۲۷ درصدی داشت.
وی افزود: این مهم با توجه به اجرای طرح ۱۰ که از ۱۸ دی ماه سال گذشته با موضوعاتی چون برخورد با تردد موتورسواران از خطوط ویژه، استفاده از کلاه ایمنی و آشکار سازی موتورسیکلت تحقق یافت.
سرهنگ کشیر عنوان کرد: این نوید بسیار خوب و مشخص است که اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی و اجرای طرحهای پلیس و همچنین تمکین مردم و موتورسواران به قانون و انجام قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات موتورسواران موثر بوده و این روند باید ادامه پیدا کند.
نظر شما