حواشی دیدار سپاهان و شباب الاهلی؛ از کمبود آب آشامیدنی تا نارضایتی هواداران + فیلم

اصفهان - ایرنا - بازی فوتبال سپاهان و شباب الاهلی امارات شامگاه سه‌شنبه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان با نتیجه چهار بر یک به نفع تیم مهمان به پایان رسید اما این دیدار حواشی زیادی نیز درباره وضعیت ورزشگاه و هواداران به‌همراه داشت.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان ایران شامگاه سه‌شنبه از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان در حضور ۵۰ تا ۶۰ هزار هوادار مقابل تیم اماراتی شباب الاهلی در چارچوب مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا بازی کرد و با شکست در این دیدار از راهیابی به نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا بازماند.

این دیدار، اولین بازی تیم سپاهان در فصل جدید بود که تبلیغات زیادی در اصفهان و شبکه‌های اجتماعی برای حضور هواداران و تشویق تیمشان صورت گرفت و با استقبال خوب مردم نیز مواجه شد بطوریکه سکوهای ورزشگاه نقش جهان، مملو از جمعیت بود.

حضور چشمگیر و قابل تقدیر هواداران سپاهان در ورزشگاه نقش جهان در حالی صورت گرفت که اصفهان با یکی از گرمترین روزهای سال و دمای بالای ۴۰ درجه مواجه بود اما این موضوع مانعی برای طرفداران سپاهان نبود و بسیاری از آنها با وجود سختی های موجود خود را به ورزشگاه رساندند.

با وجود تبلیغات و تمهیدات صورت گرفته از روزهای قبل از بازی سپاهان و شباب الاهلی امارات، انتظار می رفت که امکانات و تجهیزات مناسبی در ورزشگاه برای میزبانی از هواداران در این روز گرم تابستانی فراهم شود اما وضعیت موجود در نقش جهان با این انتظارات فاصله زیادی داشت و سبب برخی نارضایتی ها شد.

کمبود آب آشامیدنی، میزبان به هواداران تشنگی داد

به گزارش خبرنگار ایرنا، وضعیت آب آشامیدنی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان در روز دیدار تیم‌های سپاهان و شباب الاهلی اسفبار بود، بنا به ملاحظاتی که در ورزشگاه ها هنگام ورود تماشاگران وجود دارد و بطری های آب از آنها گرفته می شود، اغلب هواداران بدون داشتن آب آشامیدنی وارد ورزشگاه شدند اما در داخل ورزشگاه نیز امکانات مطلوب و متناسب با تعداد زیاد تماشاگران در این زمینه فراهم نشده بود.

بسیاری از هواداران سپاهان، خود را از چند ساعت قبل از بازی به ورزشگاه رساندند، تعدادی از بانوان هوادار که همراه با لیدرهای تیم و اتوبوس به ورزشگاه آمدند، از ساعت ۱۵ به ورزشگاه آورده شدند و از حدود پنج ساعت قبل از بازی در این هوای گرم در ورزشگاه بودند، بدون شک در چنین شرایطی آنها نیاز مبرم به آب آشامیدنی خُنک برای رفع عطش خود داشتند اما وضعیت موجود در ورزشگاه چیز دیگری بود.

در بخش مردان که آبی در شیرهای آبخوری وجود نداشت و آب معدنی لیوانی که در بوفه ورزشگاه فروخته می شد با توجه به حجم زیادی هواداران و گرمای شدید هوا، سریع فروخته و تمام شد، تعدادی از مردان ناچار شدند برای رفع عطش از آب موجود در سرویس بهداشتی استفاده کنند که مشخص نیست این آب آیا بهداشتی و شهری بود یا خیر.

فیلم هایی نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد در این میان، برخی از هواداران متوسل به ماشین آتش نشانی شدند و بطری ها و حتی پلاستیک ها را از آب خودروی آتش نشانی که مطمئنا، آب خنکی نبود، پر می کردند و می خوردند.

در بخش زنان نیز، مکانی در کنار ورودی یکی از سکوها برای فروش اغذیه و آب در نظر گرفته شده بود که به‌دلیل ازدحام زیاد، خرید از آن کار بسیار مشکلی بود و با توجه به مراجعه زیاد، آب معدنی زود تمام می شد و بانوان باید مدتی را منتظر می ماندند تا دوباره آب به فروش برسد، هرچند در نزدیکی ورودی بانوان یک مخزن آب آشامیدنی در نظر گرفته شده بود و حداقل در ۲ نوبت نیز مجددا پر شد اما آب موجود در این مخزن نیز گرم بود و زود تمام می شد.

کمبود آب آشامیدنی و حتی در لحظاتی، نبود آن در شرایطی اتفاق افتاد که تعدادی از هواداران حاضر در ورزشگاه را کودکان تشکیل می دادند و تحمل این وضعیت با گرمای شدید هوا برای آنها بسیار دشوار بود.

حواشی دیدار سپاهان و شباب الاهلی؛ از کمبود آب آشامیدنی تا نارضایتی هواداران + فیلم

مشکل همیشگی ترافیک و کمبود جای پارک خودرو

ورزشگاه نقش جهان اصفهان با وجودی که سال‌ها میزبان برگزاری مسابقات و رویدادهای بزرگ با حجم زیاد مراجعه کننده بوده اما همچنان در چنین مواردی با معضل بزرگ ترافیک سنگین در خیابان های محدوده ورزشگاه، کمبود جای پارک خودرو و نبود نظم و انضباط در این زمینه مواجه است.

در دیدار سپاهان و شباب الاهلی، با توجه به حضور بانوان هوادار، یکی از ورودهای ورزشگاه ( از سمت دولت‌آباد) ویژه ورود خودروهای بانوان در نظر گرفته شد، مسأله ای که تعداد قابل توجهی از هواداران آقا از آن اطلاعی نداشتند، و ترافیک سنگینی در این ورودی به وجود آمد.

به گفته هواداران، بسیاری از آنها ناچار به پارک خودروی خود در زمین های خاکی اطراف ورزشگاه شدند و از طرفی با توجه به اینکه برخی از مردان قصد داشتند در پایان بازی همراه با همسران و فرزندان خود به خانه بازگردند پیدا کردن اعضای خانواده در چنین شلوغی، کار بسیار دشواری بود.

البته این نکته قابل ذکر و شایان تقدیر است که در این بازی، مسیر ویژه ای برای تردد بانوان به ورزشگاه نقش جهان و اتوبوس هایی برای ایاب و ذهاب آنها به داخل شهر اصفهان در نظر گرفته و سبب شد نسبت به بازی قبلی که بانوان هوادار در ورزشگاه حضور داشتند، وضعیت به مراتب بهتری در این زمینه وجود داشته باشد.

حواشی دیدار سپاهان و شباب الاهلی؛ از کمبود آب آشامیدنی تا نارضایتی هواداران + فیلم

ورود بانوان به ورزشگاه نقش جهان برای تماشای مسابقات فوتبال یکی از مسائل چالش برانگیز اصفهان در سال های اخیر بوده است، درحالیکه در برخی از شهرها مانند تهران این مساله حل شده و بانوان هوادار امکان خرید بلیت از طریق سامانه اینترنتی را در مسابقات داخلی و خارجی دارند اما این موضوع در اصفهان هنوز به درستی حل نشده است.

در این سال ها بانوان هوادار اصفهانی از تماشای بازی های داخلی در ورزشگاه نقش جهان به بهانه های مختلف محروم بودند و فقط شرایط حضور آنها در بازی های خارجی و آسیایی فراهم شده اما این حضور نیز با حاشیه های زیادی همراه بوده است.

درحالیکه سامانه فروش بلیت دیدار سپاهان و شباب الاهلی از ساعت ۲۲ شنبه(۱۳ مرداد) فعال شد، بنا به بررسی های صورت گرفته و گزارش‌های دریافتی در کمتر از ۱۰ دقیقه بلیت های در نظر گرفته شده در بخش بانوان، صفر شد و دیگر امکان خرید از آن فراهم نبود.

اینکه چگونه در کمتر از ۱۰ دقیقه این تعداد بلیت برای پنج سکوی در نظر گرفته شده برای بانوان به فروش رفت، جای سوال و تامل بسیاری دارد و لازم است در این زمینه شفاف سازی صورت بگیرد اما آنچه که پس از آن نشان داد و با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در کانال‌های هواداران سپاهان در شبکه های اجتماعی، مشخص شد که بخشی از سهمیه ورود بانوان به ورزشگاه برای گروه‌های هواداری در نظر گرفته شد.

حواشی دیدار سپاهان و شباب الاهلی؛ از کمبود آب آشامیدنی تا نارضایتی هواداران + فیلم

بررسی های خبرنگار ایرنا نشان داد که این موضوع سبب نارضایتی بسیاری از هواداران سپاهان و خانواده ها شده است، بسیاری از آنها در نظرات خود در شبکه های اجتماعی عنوان کردند که چرا مانند سایر ورزشگاه ها از جمله آزادی تهران، همه یا بیشتر بلیت ها در سامانه به فروش نمی رسد و شرایط عادلانه و برابر برای ورود بانوان به ورزشگاه در نظر گرفته نمی‌شود.

مشاهدات میدانی و بررسی ها نشان می داد که ظرفیت خرید بلیت از سامانه اینترنتی محدود بوده است.

نارضایتی هواداران سپاهان از نتیجه بازی

درحالیکه مردان و زنان هوادار تیم سپاهان با وجود همه سختی ها و شرایط نامناسب موجود در ورزشگاه در این هوای گرم تابستانی به تشویق تیم محبوب خود پرداختند و انتظار یک بازی دیدنی و تهاجمی را داشتند اما روند بازی بویژه در وقت های اضافه سبب ناامیدی و نارضایتی آنها شد بطوریکه پس از دریافت گل دوم، برخی از هواداران سکوهای ورزشگاه را ترک کردند و با دریافت گل سوم، اکثر هواداران از جای خود برخاستند و به سمت خروجی های ورزشگاه رفتند.

هواداران سپاهان انتقادات و حرف های زیادی برای گفتن داشتند، از نارضایتی از شرایط ورزشگاه و کیفیت پایین تجهیزات و خدمات آن و حتی کیفیت پایین چمن ورزشگاه که شایسته چنین میزبانی نبود تا عملکرد خریدهای جدید تیم.

بسیاری از هواداران سپاهان با امید به کسب موفقیت به ورزشگاه آمدند و خود را برای برپایی جشن پیروزی در پایان بازی آماده کرده بودند اما نتیجه، شرایط دیگری را رقم زد و آنها با ناراحتی و همچنین عصبانیت از وضعیت ورزشگاه، نقش جهان را ترک کردند، هزاران هوادار طلایی که خود را از شهرها و روستاهای مختلف به نقش جهان رسانند اما با چنین شرایط مواجه می‌شوند. هوادارانی که در بازی اخیر سپاهان در فینال جام حذفی خود را به هر شکلی که بود به تهران رساندند و بی وقفه تیم خود را تشویق کردند تا جشن قهرمانی سپاهان را در پایتخت بگیرند، هوادارانی که شایسته میزبانی و پذیرایی در خور آنها و با کمال عزت و احترام هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha