۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85561085
T T
۳۲ نفر

برچسب‌ها

هوای گیلان ناپایدار می‌شود

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳
کد خبر: 85561085
هوای گیلان ناپایدار می‌شود

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار جوی طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در این استان است و در این مدت دما بین ۲ تا چهار درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

آرش نبی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه روند افزایش ابر، کاهش نسبی دما، وزش باد و در برخی مناطق رگبار و رعد و برق موقتی شدید برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در گیلان پیش‌بینی شده‌ و برای این وضعیت آب و هوایی هشدار زرد صادر شده‌است.

وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای این وضعیت آب و هوایی افزود: مدیریت ورودی و خروجی آب در زمین‌های کشاورزی و شالیزارها، عدم توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در ترددهای جاده‌ای، اجتناب در فعالیت‌های کوهنوردی و پناهگیری در مکان‌های امن و سرپوشیده هنگام رعد و برق مورد تاکید است.

نبی‌زاده با اشاره به هشدار زرد دریایی در گیلان طی ۲ روز آینده اظهار کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۱۰ تا ۶۰ سانتی‌متر در اواخر وقت برای فعالیت‌های دریانوردی موقت نامناسب است ضمن اینکه در ۲ روز آینده با ارتفاع موج تا ۹۰ سانتی‌متر نامناسب خواهد بود.

وی بیان کرد: اسب‌وونی تالش با ۱۶ درجه کمترین و لوشان با ۳۷ درجه بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۳۱ درجه و رطوبت ۶۵ درصد است.

آسمان گیلان هم اینک صاف تا نیمه ابری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha