۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹
کد خبر: 85561088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زندانی ارومیه‌ای با رضایت ۴۰ شاکی آزاد شد

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۹
کد خبر: 85561088
زندانی ارومیه‌ای با رضایت ۴۰ شاکی آزاد شد

ارومیه- ایرنا- معاون قضایی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: زندانی پرونده کثیر الشاکی با اخذ رضایت از ۴۰ نفر شکات در  شورای حل اختلاف ارومیه از زندان آزاد شد.

اکبر اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این پرونده، فرد زندانی باید بیش از چهار میلیارد ریال رد مال می کرد که از این میزان ۴۳۰ میلیون انجام شد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.

وی اضافه کرد: این زندانی با پرونده کثیر الشاکی از سال ۱۳۹۷ در زندان در حال تحمل حبس بود که پس از تلاش های اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان ارومیه رضایت شاکیان اخذ شد.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی درخصوص جزئیات این سازش اظهار کرد: از ۴۰ نفر شاکی پرونده، ۶ نفر از شکات پیشتر با حضور در مراجع قضایی رضایت خود را اعلام کرده بودند و از ۳۴ نفر شاکی باقیمانده در این پرونده نیز ۲۸ نفر از شکات با تلاش و میانجیگری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه، بدون دریافت هیچ گونه وجهی اعلام رضایت کرده و ۶ نفر از شاکیان با تخفیف ۸۰ درصدی تنها با پرداخت مبلغ ۴۳۰ میلیون ریال که بخش اعظم آن توسط خیّران پرداخت شد، رضایت دادند.

اسدی با اظهار خرسندی از تحقق سازش در چنین پرونده هایی گفت: حل و فصل پرونده های کثیرالطرفین علاوه بر تعیین تکلیف تعداد زیاد شاکیان یا متشاکیان، نقش موثری در کاهش حجم ورودی پرونده ها به محاکم قضایی و کاهش اطاله دادرسی در این محاکم داشته و موجب ارتقا و بهبود ارائه خدمات قضایی از جمله افزایش میزان سرعت و دقت در خدمت رسانی به مردم و مراجعان می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha