تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک/بازگشت اتباع غیرقانونی تا پایان سال

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هفدهم مرداد به واکنش پلیس به انتشار ویدئو خیابان وطن‌پور،تمهید برنامه هفتم برای آزادی زندانیان،ثبت‌نام اتباع دارای کد یکتا برای اربعین حسینی، تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک،فعالیت هزار و ۶۰۰ مرکز مراقبت پرستاری درمنزل،بازگشت مهاجرین غیرقانونی تا پایان سال وشهریه ۷۵ درصد مدارس غیردولتی زیر ۳۰ میلیون پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

جانشین پلیس راهور فراجا منصوب شد

رئیس پلیس راهور فراجا در حکمی سردار حسن مومنی را به عنوان جانشین پلیس راهور فراجا منصوب کرد.

 سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا، طی حکمی از سوی فرماندهی کل انتظامی، سردار حسن مومنی را که پیش از این نیز سکان هدایت پلیس راه فراجا را بر عهده داشتند، به عنوان جانشین خود منصوب کردند.

سردار مومنی که سابقه درخشانی در حوزه آموزش و پژوهش نیروی انتظامی نیز دارند، با تکیه بر دانش و تجربیات خود، می‌توانند گام‌های مؤثری در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها، کاهش تصادفات و بهبود فرهنگ رانندگی بردارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شیوع تنبلی چشم در ایران ۱.۴ درصد است/ ضرورت راه اندازی دکترای حرفه‌ای

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار اپتومتریست در کشور فعال هستند، گفت: شیوع تنبلی چشم ۲.۵ تا ۳ درصد است اما در کشور ما ۱.۴ درصد است یعنی ما از شاخص دنیا هم در این موضوع بسیار جلوتر هستیم.

 جواد ملایی در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: این کار بزرگ حاصل تلاش اپتومتریست ها، همکاران چشم پزشک و سایر مجموعه ها مانند بهزیستی و آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: اگر اپتومتریست ها جایگاه علمی بالاتری داشته باشند این موضوع به نفع مردم و همچنین به نفع نظام سلامت است و همچنین می توانند ۱.۴ درصد را به نزدیک صفر برسانند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

نتایج آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی اعلام می‌شود

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: نتایج آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه، امروز چهارشنبه ۱۷ مرداد اعلام خواهد شد.

محمدمهدی کاظمی در صفحه مجازی خود نوشت: باتوجه به پیگیری‌ دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان، نتایج آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی دوره دوم متوسطه، امروز ۱۷ مرداد اعلام خواهد شد.

وی با بیان این که نتایج آزمون آماده است، افزود: در صورت رخ ندادن مشکل برای سرورها امروز نتایج اعلام می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شهریه ۷۵ درصد مدارس غیردولتی زیر ۳۰ میلیون است/ بازگرداندن مبلغ اضافه به والدین

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۵ درصد از مدارس غیردولتی شهریه و فوق برنامه زیر ۳۰ میلیون تومان شهریه دریافت می‌کنند و شهریه یک و نیم درصد مدارس از ۸۶ تا ۹۸ میلیون است.

۱۴ درصد دانش آموزان کشور معادل حدود ۲.۵ میلیون نفر در ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کنند از این رو طی چند سال اخیر نظارت بر فعالیت و شهریه این مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

از آنجا که افزایش نامتعارف شهریه در هر سال به یکی از دغدغه اصلی خانواده ها تبدیل شده است، علاوه بر وزارت آموزش و پرورش، سازمان تعزیرات هم به این موضوع ورود پیدا کرده و سالانه مدارس متخلف را اعلام می‌کرد اما از امسال و بر اساس قانون جدید مجلس شورای اسلامی، وظیفه نظارت بر مدارس غیردولتی به این وزارتخانه محول شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک/بازگشت اتباع غیرقانونی تا پایان سال

تعیین شعبه ویژه بازپرسی برای رسیدگی به شکایت خانواده دختر نوجوان

دادستان نظامی تهران از تعیین شعبه ویژه بازپرسی برای رسیدگی به شکایت خانواده دختر نوجوان خبر داد و گفت: همه عوامل حاضر در صحنه با همکاری و معرفی فراجا شناسایی و از طریق بازرسی فراجا احضار شده‌اند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، شب گذشته فیلمی از برخورد با دو دختر نوجوان در فضای مجازی منتشر و درج شده که قاضی کشیک دادسرای نظامی تهران، دستور انتشار این فیلم را داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کرمی اظهار داشت: در روزهای اخیر گزارش و شکواییه‌ای به دادسرای نظامی تهران واصل شد و بلافاصله باارجاع آن به بازپرس ویژه، تحقیقات دادسرا در این رابطه آغاز شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک/بازگشت اتباع غیرقانونی تا پایان سال

اتباع دارای کد یکتا برای اربعین حسینی(ع) در سامانه «سهما» ثبت‌نام کنند

سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به سفر معنوی اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ همه اتباع دارای شناسه یکتای معتبر اعم از شیعه و سنی می‌توانند با مراجعه به سامانه سهما سازمان ملی مهاجرت اقدام به ثبت نام کنند.

این سازمان در اطلاعیه ای عنوان کرده است: با توجه به سفر معنوی اربعین حسینی(ع) سال ۱۴۰۳ و استقبال اتباع و مهاجران به اطلاع می رساند تمامی اتباع دارای شناسه یکتای معتبر اعم از شیعه و سنی می توانند با مراجعه به سامانه سهمای سازمان ملی مهاجرت اقدام به ثبت نام کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک/بازگشت اتباع غیرقانونی تا پایان سال

تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک در استان‌های غربی و شرقی

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری سرخک فقط به کشور عراق محدود نمی‌شود؛ بلکه این بیماری طی سال گذشته در کشورهای پاکستان و افغانستان نیز اپیدمی شد.

وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به‌دلیل اپیدمی سرخک در افغانستان و پاکستان با افزایش موارد ابتلا به این بیماری در استان سیستان ‌و بلوچستان مواجه شدیم و در عین‌حال با اجرای تمهیداتی توانستیم بیماری سرخک را در این استان کنترل کنیم.

وزارت بهداشت براساس وضعیت بیماری سرخک در عراق به دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی استان‌های غربی کشور اعلام کرده اگر پرونده واکسیناسیون یک کودک دارای نقصان است، نسبت به لکه‌گیری این موضوع اقدام کنند. به تمام افراد کمتر از ۱۵ سال که قصد سفر به عراق و شرکت در مراسم اربعین را دارند توصیه می‌شود که سوابق واکسیناسیون خود را بررسی کنند به‌نحوی که حداقل دو بار سابقه تزریق واکسن سرخک داشته باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک/بازگشت اتباع غیرقانونی تا پایان سال

خبرنگار دیده‌بانی برای انعکاس واقعیت‌هاست

وزیر بهداشت،درمان وآموزش پزشکی در پیامی با گرامیداشت روز خبرنگار، اطلاع‌رسانی صادقانه، شفاف و اثربخش به مردم عزیز ایران اسلامی را همچون بازوی پرتوانی برای ارتقا توانمندی‌های نظام حکمرانی کشور دانست و از خبرنگار به عنوان دیده‌بانی برای انعکاس دستاوردها، واقعیت‌ها و افق‌های پیش رو یاد کرد.

بهرام عین اللهی با انتشار پیامی به مناسبت روز خبرنگار نوشت: عرصه خبر و رسانه‌های خبری در پیوندی عمیق با آگاهی جامعه، سرمایه پر ارج و پشتوانه ای همگانی است.

وی افزود: اطلاع رسانی صادقانه، شفاف و اثربخش به مردم عزیز ایران اسلامی، همچون بازوی پرتوانی برای ارتقا توانمندی‌های نظام حکمرانی کشور است و این مسیر جز با رسانه‌های مسئولیت پذیر، مستقل و پیشرو رقم نخواهد خورد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک/بازگشت اتباع غیرقانونی تا پایان سال

فعالیت هزار و ۶۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل/ بهیاران کمبود پرستار را جبران نمی‌کنند

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور از فعالیت یک هزار و ۶۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل خبر داد و گفت: در برنامه هفتم توسعه پوشش بیمه‌ای مراقبت‌های پرستاری در منزل دیده شده و باید به عنوان یک برنامه جامع در نظام شبکه سلامت، یکی از زنجیره‌های نظام ارجاع نیز باشد.

احمد نجاتیان در یک نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: باید به جای ساخت بیمارستان های متعدد در کشور، با توجه به افزایش بیماری ها و سالمندی، مراکز مراقبت پرستاری در منزل گسترش یابد و به عنوان یکی از ارکان اصلی شبکه بهداشت و درمان تلقی شود.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت آموزش پرستاری گفت: بر اساس دلایل مختلف دانشکده های مختلف افتتاح می شود که پرستاران نمی توانند خوب آموزش ببینند باید آمایش سرزمینی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین بهیاری علی رغم تاثیراتی که در نظام سلامت داشت امروزه پاسخ کمبود پرستار و نیاز جامعه نیست، و بهیاران نمی توانند مسایل بیماران وسالمندان که نیاز به مراقبت های تخصصی را دارند انجام دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک/بازگشت اتباع غیرقانونی تا پایان سال

اتباع غیرمجاز در اربعین به مرزها نیایند/مهاجرین غیرقانونی تا پایان سال به کشور خود برگردند

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی تاکید کرد: اتباعی که متقاضی زیارت اربعین هستند باید با دریافت دفترچه خادم از دفاتر رسمی اقدام کنند و به هیچ زائری در مبادی مرزی دفتر خادم ارائه نمی‌شود.

سردار احمدرضا رادان در حاشیه رزمایش طرح اربعین در گفت وگو با ایرنا گفت: در ادامه مانور بزرگ اربعین تمامی یگان های انتظامی برای کمک به خدمت و همکاران مستقر در مرزها حاضر هستند.

وی افزود : برای مراسم با شکوه اربعین سه هزار گشت خودرویی شامل گشت انتظامی، راهور و ضربت و مبارزه با مواد مخدر نیروهای انتظامی مجموعه های خدمت رسانی را همراهی می کند که از این تعداد یک هزار خودرو نیز کنترل عملیات برای مدیرت ترافیک را بر عهده خواهند داشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک/بازگشت اتباع غیرقانونی تا پایان سال

خدمت به زائران اربعین، خدمت در راه اهل بیت است

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران خدمت به زائران اربعین را خدمتی عاشقانه به اهل بیت و اباعبدالحسین (ع) دانشت و گفت: خدمت عاشقانه در اربعین می‌تواند تمرینی برای همه ماموریت‌های پلیس در احترام و عزت به مردم باشد.

سردار سرتیپ احمدرضا رادان در رزمایش اربعین خدمت به زائران و عاشقان اهل بیت و آباعبدالحسین (ع) را یک افتخار دانست و افزود: این خدمتی مضاعف اما عاشقانه است که باید توشه راه یکسان کاری خودمان باشد.

وی تاکیدکرد: سال گذشته با اقدامات خوب فاوا و سازمان اطلاعات فراجا، خدمت به زائران در ایستایی به ۵ ثانیه رسید و امیدواریم با اقدامات انجام شده ایستایی زائران به زیر چهار ثانیه برای ورود و خروج برسد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک/بازگشت اتباع غیرقانونی تا پایان سال

واکنش پلیس به انتشار ویدئو خیابان وطن‌پور/ انتظار از همگان برای اجرای قانون

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در گزارشی نسبت به انتشار ویدئو خیابان وطن‌پور واکنش نشان داد و همگان را به اجرای قانون و جلوگیری از بروز و اشاعه ناهنجاری‌هایِ اجتماعی دعوت کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، در این اطلاعیه آمده است: این ویدئو مربوط به گذشته بوده که در تاریخ یکم تیرماه ۱۴۰۳ مأموران به دو خانمِ جوان در خصوص پوششِ نامناسب و کشف حجاب تذکر داده که متاسفانه با فحاشی و الفاظِ ناروا روبرو شدند.

در تعاقب هر دو نفر در خیابانِ وطن‌پور مجددا با پوششِ نامناسب مشاهده که در حینِ انتقال به خودرو با عوامل انتظامی مجادله و کشمکش و بر اثرِ مقاومت جراحتی جزئی در یکی از آنان ایجاد می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک/بازگشت اتباع غیرقانونی تا پایان سال

تمهید برنامه هفتم برای آزادی زندانیان/حافظان قرآن در اولویت عفو و تخفیف مجازات

مطابق قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، زندانیانی که حین حبس موفق به حفظ کل قرآن کریم و نهج‌البلاغه، ‌اخذ مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر شده یا در فعالیت‌های فرهنگی شرکت فعال داشته باشند، در اولویت پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات قرار می‌گیرند.

تبدیل زندان‌ها به آموزشگاه نیکی‌ها و توجه به مسائل دینی و قرآنی با هدف کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها از جمله برنامه‌ها و اقداماتی است که سازمان زندان‌ها در کنار سایر اقدامات فرهنگی، ورزشی، علمی و تربیتی در ندامتگاه‌ها و زندان‌های سراسر کشور برای مددجویان زندانی برگزار می‌کند.

در ماده ۱۱۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت تصریح شده است: «در طول سال‌های اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، زندانیانی که حین حبس موفق به حفظ کل قرآن کریم و نهج‌البلاغه، ‌اخذ مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر شده یا در فعالیت‌های فرهنگی شرکت فعال داشته باشند، در اولویت پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات قرار می‌گیرند.»ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک/بازگشت اتباع غیرقانونی تا پایان سال

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha