۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85561250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ موکب لرستان برای خدمت به زوار اربعین سازماندهی شد

خرم آباد- ایرنا - استاندار لرستان گفت: ۱۱۰ موکب از این استان برای خدمت به زوار اربعین در ایران و عراق سازماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: از این مجموع ۴۳ موکب در عراق به زوار تمامی دنیا و ۶۷ موکب به زائران کشور خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: موکب هایی که بیرون از مرزها خدمت رسانی می کنند در صورت هرگونه مشکلی باید به نمایندگان اطلاع دهند تا رسیدگی های لازم صورت گیرد.

شفقت عنوان کرد: انتظار می رود موکب دارها برنامه های خود را چه در زمینه مشکلات موجود و چه امکانات و توانمندی ها مستندسازی کنند تا در سال های بعد مشکلات رفع شود و چنانچه توانمندی وجود دارد الگویی برای سایر مواکب باشد.

استاندار لرستان با تاکید بر خدمت رسانی شایسته موکب های شهری با محوریت شهرداری ها افزود: بخشی از نیازهای موکب ها نیز سخت افزاری و تجهیزاتی است که باید رفع شود ضمن اینکه برخی شهرستان ها نیز که بیشترین زوار را دارند باید حمایت های بیشتری داشته باشند.

شفقت، اساس پیاده روی اربعین را مردمی بودن برشمرد و ادامه داد: لرستان معین ایلام است و با توجه به ارسال تجهیزات به سمت مرزها، احتمال کمبودهایی در استان وجود دارد که هرچند مردم در این زمینه همدل و همراه هستند اما باید اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: مردم در همه مشکلات همراه و همگام و در بسیاری از زمینه ها تسهیلگر می باشند اما باید خلاها به شکلی جبران شود که مشکلی ایجاد نشود.

استاندار لرستان تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و مشکلاتی که در خصوص شیوع بیماری ها وجود دارد انتظار می رود مراقبت های بهداشتی لازم از سوی موکب ها و زوار نیز صورت گیرد.

وی بیان کرد: مهمترین پروژه راهسازی استان از الیگودرز تا ورودی استان ایلام نیمه کاره مانده است در حالی که ۶۰ درصد جمعیت استان و زائران کشور از این مسیر برای شرکت در مراسم اربعین عبور می کنند بنابراین لازم است به عنوان یکی از راه های اصلی و سیاست های توسعه ای استان در قالب یک طرح ملی تکمیل و بهره برداری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha