اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال با فروش سه ملک در مجموع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در این استان اختصاص می‌یابد.

محمدعلی پهناور روز چهارشنبه همزمان با روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری ایرنا، (واحد اردبیل) با بیان اینکه این املاک در اسرع وقت به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، افزود: اقدامات لازم برای فروش این املاک با هدف تامین اعتبار برای تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان انجام شده و مراحل نهایی را طی می‌کند.

وی بیان کرد: با فروش این املاک و تامین اعتبار مورد نیاز سه پروژه نیمه‌تمام ورزشی استان شامل اولین و مدرن‌ترین پیست اسکیت سرپوشیده کشور در شهرک نیروی انتظامی شهر اردبیل، طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام موجود در ورزشگاه تختی اردبیل مانند (بهسازی و بازسازی زمین چمن، ساختمان و سکوی تماشاگران و احداث و راه‌اندازی ۶ خانه تخصصی برای ورزش‌های غیرتوپی) و دفتر مشترک هیات‌های ورزشی و خانه جوانان در شهرک کوثر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از برگزاری مزایده فروش این املاک در آینده نردیک خبر داد و اظهار کرد: یکی از مشکلات استان اردبیل از جمله در حوزه ورزش عدم تامین و توسعه زیرساخت‌های ورزشی است که امیدواریم با تکمیل و اتمام این پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن و با قرار دادن آنها در اختیار ورزشکاران و جوانان میانگین سرانه ورزشی استان افزایش یابد.

پهناور ادامه داد: مولدسازی مصوبه مجلس و دولت بوده و یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران در وزارت ورزش و جوانان تامین اعتبارات مورد نیاز از محل مولدسازی است.

وی در خصوص برخی انتقادها مبنی بر اینکه این املاک به مزایده گذاشته شده زمین های مرغوب و باارزش بالا بوده و چرا به مشارکت داده نمی‌شود، گفت: از مشارکت تجربه خوبی نداریم و نمونه آن مشارکت در ساخت مجموع نگین در میدان ورزش شهر اردبیل است ضمن اینکه مشارکت در ساخت و ساز وظیفه اداره کل ورزش و جوانان نیست بلکه تامین و توسعه زیرساخت های ورزشی وظیفه ذاتی این اداره کل است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: اگر امروز نسبت به مولدسازی و احداث پروژه های جدید و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی اقدام نکنیم با توجه به تورم و افزایش هزینه‌های احداث حتما در آینده ضرر خواهیم کرد.

پهناور با تبریک روز خبرنگار، بیان کرد: خبرگزاری ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور همیشه و در همه حال در کنار ورزش بوده و با منعکس کردن واقیعت‌ها و رویدادهای ورزشی به صورت حرفه ای بازوان توانمند اداره کل ورزش و جوانان استان است.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

در مجموع بیش از ۶۲ هزار ورزشکار اعم از زن و مرد در استان اردبیل بیمه ورزشی و سازماندهی شده‌اند که از این تعداد بیش از ۴۰ هزار ورزشکار آقا و حدود ۲۰ هزار ورزشکار بانو هستند.

در استان اردبیل ۵۳ هیات ورزشی فعال بوده و در مجموع بیش از ۴۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌های استان در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha