۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85561390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای بدن مرد ۶۱ ساله در شهرکرد اهدا شد

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبر: 85561390
اعضای بدن مرد ۶۱ ساله در شهرکرد اهدا شد

شهرکرد- ایرنا- مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن یک مرد ۶۱ ساله در شهرکرد با رضایت خانواده نیکوکار کاظمی امیری روز چهارشنبه اهدا شد.

پانته‌آ رمضان‌نژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم رضا کاظمی امیری تیرانی که بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان لردگان بستری شده بود پس از آنکه مرگ مغزی از سوی تیم پزشکی تایید و خانواده نیکوکار وی به اهدای عضو رضایت دادند به بیمارستان کاشانی اعزام شد.

وی ادامه داد: در نهایت کبد و کلیه‌های این مرحوم جداسازی و برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این چهاردهمین مورد اهدای عضو در استان در سالجاری است.

رمضان‌نژاد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به لحاظ اهدای عضو در رتبه هشتم کشور قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۸۰ بیمار در استان چشم انتظار پیوند عضو هستند.

به گفته وی، به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha