۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85561393
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۵ میلیارد ریال لباس خارجی قاچاق در جنوب گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی گیلان از کشف چهار هزار و ۱۴۴ ثوب انواع لباس خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار حسین حسن‌پور روز چهارشنبه اظهار کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق از مهمترین اولویت‌های پلیس است.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران ایستگاه بازرسی شهرستان رودبار حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در ورودی شهر رودبار به یک دستگاه خودرو باری نیسان مشکوک و پس از هماهنگی‌های قضائی خودرو متوقف کردند، افزود: در بررسی‌های انجام شده ماموران، چهار هزار و ۱۴۴ ثوب انواع لباس شامل یک هزار و ۴۰۵ ثوب لباس زنانه، یک هزار و ۱۵۰ ثوب انواع لباس مردانه و یک هزار و ۵۸۹ ثوب انواع لباس بچگانه خارجی و قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری متهم ۴۸ ساله و معرفی وی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات، ۱۵ میلیارد ریال است.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از کالای ایرانی با جدیت توسط پلیس دنبال می‌شود از مردم خواست هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی توسط افراد سودجو را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

کشف هشت دستگاه ارز دیجیتال در کارگاه سفالگری

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف هشت دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بازرسی از کارگاه سفالگری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود حافظی اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌ شرکت توزیع برق شهرستان مبنی بر افزایش مصرف برق و احتمال استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه سفالگری در یکی از محله های شهر رشت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته در این زمینه و اطمینان پلیس از صحت خبر دریافتی خبر داد و افزود: ماموران کلانتری ۱۴ رشت پس از هماهنگی قضائی به آدرس کارگاه سفالگری موردنظر اعزام و در بازرسی از این مکان، هشت دستگاه استخراج ارز دیجیتال به همراه تجهیزات مربوطه را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، بیان کرد: در این رابطه متهم ۴۵ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سرهنگ حافظی در پایان با اشاره به اینکه فعالیت غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال علاوه بر ضرر اقتصادی، باعث اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود از شهروندان خواست هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha