ارتقای رتبه ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیکی سازمان امور دانشجویان

تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی گفت: سازمان امور دانشجویان در ارزیابی دوره دهم کیفیت خدمات در راستای توسعه و استقرار دولت الکترونیکی، بین ۱۶۲ دستگاه اجرایی، ۶۶ رتبه نسبت به ارزیابی دوره قبل پیشرفت داشته است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان امور دانشجویان، مصطفی صالحی افزود: بر اساس گزارش دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات کشور انجام شده است، امتیاز این سازمان در دهمین ارزیابی مستمر کیفیت خدمات الکترونیکی نسبت به دوره گذشته بیش از ۳ برابر شده که نتیجه آن ارتقای ۶۶ رتبه ای در بین ۱۶۲ دستگاه اجرایی بوده است.

وی ادامه داد: در این میان رتبه سازمان در شاخص شفافیت و دسترسی پذیری بودن اطلاعات (دولت شفاف) رشد محسوسی داشته و در کشور در رتبه هجدهم قرار گرفته است. در محور کاربر پسند بودن خدمات الکترونیکی و بلوغ فناوری (دولت کاربرمحور) نیز نزدیک به ۸۶ درصد امتیاز مربوطه کسب شده است.



مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات اظهار کرد: درجه کیفی ارائه خدمات الکترونیکی از سوی سازمان امور دانشجویان در ارزیابی اخیر در سطح خوب دسته‌بندی شده است.

ارتقای رتبه ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیکی سازمان امور دانشجویان


بر اساس این خبر ۱۰۰ درصد خدمات سازمان با بیش از ۶۲ زیرخدمات، طبق برنامه مصوب الکترونیکی شده‌اند. این تعداد خدمات معادل نیمی از کل فرایندهای الکترونیکی شده در سطح نهاد اصلی مرتبط (۱۰ دستگاه زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) می‌باشد.


با توجه به همبستگی کیفیت خدمت الکترونیکی با میزان کاهش مراجعات حضوری مردم، برآورد می‌شود در این دوره بیش از ۱۴ درصد در مراجعات حضوری به سازمان کاهش داشته‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha