۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبر: 85561413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه ایرنا اعتمادآفرینی است

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبر: 85561413
سرمایه ایرنا اعتمادآفرینی است

قزوین - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین صداقت و درستی را ۲ ویژگی مهم خبرگزاری جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروز و در شرایط کنونی که از آن به دوران انفجار اطلاعات نام می بریم، ایرنا تبدیل به رسانه مورد اعتماد مردم و مسوولان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رستمی روز چهارشنبه و به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین و در دیدار با رییس و کارکنان این مرکز، تصریح کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خبرگزاری های جهان، مجموعه‌ای از اعتماد ۹۰ ساله خود را بین مردم در کارنامه خود دارد که این امر بسیار درخشانی است.

وی ادامه داد: خبرنگاران با ارایه اطلاعات و اخبار صحیح و سازنده، آیینه‌ای صاف و شفاف از وضعیت جامعه را در اختیار جامعه مخاطب خود قرار می‌دهد و خوشبختانه‌ رسانه‌های استان قزوین، به ویژه ایرنا در این را پیشرو بوده و ضمن همراهی و همدلی با حوزه صنعت، دستاوردهای اقتصادی استان را به طرز قابل توجهی به اطلاع شهروندان رسانده است.

رستمی، جذب سرمایه گذار را به عنوان یکی از سیاست ها مهم و محورهای اساسی این اداره کل در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: قزوین از قطب های مهم صنعتی کشور محسوب می شود که با کمک رسانه‌ها باید این ظرفیت بالقوه را در میدان عمل قرار داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین خاطرنشان کرد: شرایط مناسب اقلیمی، وجود زیرساخت های مناسب صنعتی، دستیابی آسان به راه های ارتباطی مهم کشور و نزدیکی به بازار پایتخت از مهمترین مزیت های استان در جذب سرمایه گذار است که باید در این خصوص هماهنگی هایی بین پژوهش و تولید به وجود آید و در این زمینه نیز به همکاری با رسانه ها را نیز گسترش داد.

سرمایه ایرنا اعتمادآفرینی است

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار یادآور شد: یکی ابزارهای مهم و مفید در زمینه آگاهی بخشی و اثرگذاری در حفظ ارزش ها و جهت‌ دهی به زندگی اجتماعی و رشد افکار عمومی، رسانه‌های جمعی هستند که به دلیل هدایت رفتار اجتماعی مردم به سمت الگوهای قابل قبول، نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کنند و نقش اصلی رسانه برعهده خبرنگار است که بسته خبری خود را به چه سمت و سویی سوق می دهد.

رضا اسدی ادامه داد: همچنین خبرنگار باید به اصول قانونی و اخلاقی پایبند باشد تا هنجار جامعه را به ناهنجاری نکشاند و یا ناهنجاری جامعه را خلاف واقع ترسیم نکند.

وی ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، خبرگزاری رسمی و ریشه دارترین نهاد حرفه ای گردآوری و انتشار خبر در ایران محسوب می شود، این سازمان بر شالوده چند دهه فعالیت خبری و رسانه ای بنا شده و از نظر سابقه و ویژگی های حرفه ای، بیشترین دوران فعالیتی در این عرصه را به خود اختصاص داده است.

این مسوول اضافه کرد: ایرنا در تمامی استان ها و شهرهای مهم کشور دارای ۵۷ مرکز و دفتر نمایندگی بوده و فعالیت های بی شمار خبری را نیز در مهمترین کشورهای جهان عهده دار است.

اسدی خاطرنشان کرد: تولید محتواهای خبری، تحلیل مسایل روز و پرداختن به مباحث مهم خبری منطقه و جهان از جمله وظایف مهم ایرنا در حوزه خبر و اطلاع رسانی به شمار رفته و در استان نیز همیشه سعی داشته تا ضمن پرداختن به مسایل و مشکلات جامعه هدف خود، آخرین اخبار و رویدادهای مهم روز استان را روی خروجی خود قرار دهد.

گفتنی است،‌ هفدهم مرداد ماه سال ۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید، به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha