۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85561437
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۵ درصد از مطالبات گندم کاران خراسان شمالی پرداخت شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال وجوه مربوط به خرید تضمینی گندم استان معادل ۲۵ درصد مطالبات این کشاورزان به حساب آنان واریز شده است. 

به گزارش ایرنا احمد نامور روز چهارشنبه در بازدید از ایرنا به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: تاکنون ۱۵۳ هزار تن محصول گندمکاران استان به دولت عرضه شده است که ارزش ریالی آن ۲۶ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: این میزان گندم در قالب ۳۳ هزار و ۷۵۲ محموله از ۱۲ هزار و ۴۷۶ کشاورز خریداری شده است.

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به روند روبه رشد خرید تضمینی گندم دراستان گفت: میزان خرید این محصول در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۳ درصد افزایش دارد.

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان اضافه کرد: ۲۶ مرکز فعال عملیات خرید تضمینی گندم در استان فعال شد که البته اکنون شماری از مراکز در مناطق گرمسیری استان با پایان خرید این محصول، غیرفعال شده است.

نامور افزود: نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم از این ۱۷۵ هزار ریال است و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه‌ترین زمان و با توجه به اولویت خرید به حساب کشاورزان واریز شود.

وی اظهار کرد: پیش بینی می‌شد گندم کاران استان ۱۵۰ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل دهند این در حالیکه است که تا کنون سه هزار تن بیش از پیش بینی خریداری شده است.

امسال سطح زیر کشت گندم دیم در خراسان شمالی ۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم آبی ۴۶ هزار و ۲۴۰ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha