۱۷۰ برنامه شاخص رزمایش جهادی فاطمی در شاهرود اجرا شد

شاهرود - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه شاهرود گفت: ۲۵۰ برنامه شاخص برای رزمایش جهادی فاطمی چهار در این شهرستان برنامه‌ریزی شد که تاکنون بیش از ۱۷۰ مورد اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در امامزاده سراوین قطری(ع) شاهرود، افزود: رزمایش فاطمی چهار از نهم تا ۱۹ مرداد در شهرستان شاهرود به ویژه مناطق محروم خارتوران بیارجمند و طرود در حال اجرا است.

وی به برپایی همزمان صبحگاه و افتتاحیه رزمایش در شهرهای شاهرود، بیارجمند و کلاته‌خیج اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ گروه جهادی در ۳۰۰ عرصه در حوزه‌های عمرانی، درمانی، سلامت، فرهنگی و آموزشی در مناطق کم‌برخوردار خدمات ارایه می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به اینکه ۱۰ طرح عمرانی به نفع مردم طی این رزمایش با تلاش جهادگران تکمیل و بهره‌برداری شد، ابراز کرد: طرح شهید عجمیان با همکاری گروه‌های جهادی در مدرسه‌های منطقه طرود و خارتوران اجرا شد.

۱۷۰ برنامه شاخص رزمایش جهادی فاطمی در شاهرود اجرا شد

سرهنگ اسماعیلی با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از جهادگران برتر، ابراز کرد: تعدادی از پرونده‌های درخواست وام اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ توسط بسیج سازندگی تکمیل و افراد به بانک‌های عامل معرفی.

این مسوول ادامه داد: بازدید از واحدهای مسکونی آسیب دیده در شهر و روستاها توسط بسیج مهندسی در دستور کار قرار گرفت و نسبت به بازسازی اقدام شد.

وی با اشاره به اعزام سه گروه پزشکی مستقل و حرفه‌ای به مناطق خارتوران، طرود و بخش مرکزی شاهرود، اظهار کرد: کمک به برپایی موکب‌های اربعین در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود ادامه داد: گروه‌های تخصصی کشاورزی و دامپروری بسیج مهندسی برای اجرای سمپاشی به مناطق محروم و کم برخوردار اعزام شدند.

وی از برپایی قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: طرح آبرسانی، آبیاری و آبخیزداری در مناطق محروم خارتوران طی این بازه‌زمانی اجرا شد.

سرهنگ اسماعیلی با اشاره به برپایی میز خدمت در مناطق مورد هدف به کمک بسیج ادارات شاهرود، اظهار کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، جهادگران و بسیجیان نیز از دیگر برنامه‌ها است.

بهره‌برداری از هفت طرح نصب صفحه خورشیدی

وی از تکمیل ۱۰ راه بین مزارع روستاها خبر داد و گفت: هفت دستگاه صفحه خورشیدی (پنل‌) در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی نصب و راه‌اندازی شد.

این مسوول با بیان اینکه خانه عالِم در یکی از روستاهای شاهرود ساخته شد، افزود: تعمیر و مرمت گلزار شهدا در ۲ منطقه از این شهرستان به پایان رسید.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزش تحصیلی در راستای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان برپا شد و نمایشگاه‌های شکوه هجرت در سطح پایگاه‌ها فعال شدند.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود از راه‌اندازی کارگاه خیاطی در محله فدک خبر داد و گفت: کارگاه آموزش سواد رسانه و تربیتی نیز در شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، ۱۸۵ پایگاه بسیج و ۱۲ حوزه محلات در شهرستان شاهرود فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha