۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85561514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین کلینیک حقوقی دانشگاهی شرق کشور در سبزوار افتتاح شد 

سبزوار- ایرنا - کلینیک حقوقی دانشگاه حکیم سبزواری، به عنوان دومین کلینیک حقوقی شرق کشور روز چهارشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسوولان شهری، دانشگاهی و قضایی سبزوار در این دانشگاه گشایش یافت.

به گزارش ایرنا،‌ عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سبزوار در آیین افتتاح این مرکز حقوقی با بیان اینکه حقوق انسان، بخش مهمی از فلسفه بعثت انبیا بوده است، گفت: انبیای الهی آمدند تا مردم را با حقوق خود و نیز حقوقی که آنها بر خالق و در مقابل خالق آفرینش بر آنها دارد، آشنا کنند.

آیت الله غلامرضا مقیسه افزود:‌ هنگامی که افراد یک جامعه با حقوق خود آشنا بوده و آن را رعایت کنند، بدون شک جامعه روی آرامش و سعادت را خواهد دید.

امام جمعه سبزوار، تاسیس کلینیک حقوقی توسط دانشگاه حکیم سبزواری را کاری ارزشمند برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این مرکز با ترکیب استادان دانشگاه، وکلا و قضات مجرب سرمنشا ارائه خدمات شایسته‌ حقوقی به عموم مردم شهرستان باشد.

دومین کلینیک حقوقی دانشگاهی شرق کشور در سبزوار افتتاح شد 

رییس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این آیین گفت: نسل نوین دانشگاه بر پایه مفهوم جامعه محوری با تاثیرگذاری اجتماعی ظاهر می شوند.

محمدعلی زنگنه اسدی با اشاره به اهمیت تاثیرگذاری و نقش آفرینی دانشگاه در جامعه، افزود: نقش آفرینی دانشگاه ها نباید محدود به حوزه‌های آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگی درون دانشگاهی باشد بلکه این مراکز باید از نظر علمی و دانشی بر لایه‌های اجتماعی جامعه تاثیر بگذارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ راه اندازی مراکزی همچون کلینیک های حقوقی در دانشگاه ها یکی از نمادها و کارکردهای دانشگاه‌های نسل نوین است که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی مبتلابه جامعه امروز صورت می‌گیرد و نیاز است دانشگاه به صورت علمی و دانشی به این عرصه ورود کرده و سطح دانش حقوقی عموم شهروندان را بالا ببرد.

زنگنه اسدی از گروه های فقه و مبانی حقوق و گروه حقوق دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان ۲ گروه موفق نام برد و افزود:‌ دانشجویان و اساتید این گروه های آموزشی در کنار فعالیت‌های دانشگاهی خود می توانند با حضور در این مرکز زمینه ارتقای سطح دانش حقوقی جامعه را فراهم کنند و دانشجویان این رشته نیز بر مهارت‌های تخصصی خود برای ورود به بازار کار بیفزایند.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: راه اندازی این کلینیک حقوقی با همت، پیگیری و تلاش های مدیر حقوقی دانشگاه و بعد از دریافت مجوزهای لازم از هیأت امنای دانشگاه و وزارت علوم و تجهیز و آماده سازی کلینیک حقوقی محقق شد.

موسی حکیمی صدر، هدف از فعال کردن این کلینیک را آموزش حقوق شهروندی و ارتقای سواد حقوقی شهروندان برشمرد و گفت:‌ افزایش آگاهی های حقوقی شهروندان، موجب کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری خواهد بود.

وی عنوان کرد: کلینیک حقوقی دانشگاه حکیم سبزواری در چهار محور آموزشی، پژوهشی، وکالتی و مشاوره ای به شهروندان خدمات خواهد داد که این خدمات توسط اعضای هیات علمی دانشگاه، قضات و وکیلان دادگستری انجام خواهد شد.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه مطرح در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا و ۱۰ دانشکده است.

پیش از این تنها کلینیک حقوقی شرق کشور در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha