۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 5670
کد خبر: 85561561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی فرهنگی ایران در عراق: خبرنگاران ایرانی در مناطق بحران زده حضور فعال دارند

بغداد- ایرنا - رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر ایرنا در بغداد، تصریح کرد که خبرنگاران ایرانی همواره در مناطق بحران زده و حساس حضور فعال داشته و دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «غلامرضا اباذری» به همراه کارشناسان رایزنی فرهنگی ایران در عراق با حضور در دفتر ایرنا در بغداد و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید «محمود صارمی» خبرنگار ایرنا و تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران ایرنا در بغداد،گفت که خبرنگاران ایرانی در عرصه ها و تحولات مختلف و مناطق بحران زده و کشورهای حساس همواره حضور فعال دارند و تحولات را با دقت رصد و گزارش می کنند.

وی با بیان اینکه همچنین به نمایندگی از سفیر کشورمان در عراق برای گرامیداشت روز خبرنگار و شهدای عرصه خبر به دفتر ایرنا آمده است، اضافه کرد که ما در جمهوری اسلامی ایران، خبرنگاران جهادی داریم که در راه رسالت خبری جان شریف خود را تقدیم کرده اند که یکی از چهره های برجسته در این راه، شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا است.

حجت الاسلام اباذری خاطر نشان ساخت که خبرنگاران حقوق زیادی به گردن مردم دارند و حضور آنها در مناطق حساس و بحران زده و مخاطره انگیز برای ارائه تصویری درست از تحولات و حوادث باعث شده است که در مواردی جان خود را بر سر این رسالت خبری تقدیم کنند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق ضمن تبریک به علی شریفی به مناسبت تصدی مسوولیت دفتر ایرنا در بغداد ابراز امیدواری کرد که در دوره حضور ایشان، دفتر ایرنا بیش از پیش در تقویت مناسبات بین دو ملت و دو کشور ایران و عراق تلاش کرده و بتواند رسالت خبری خود را به بهترین نحو به اجرا برساند.

شریفی در این دیدار ضمن تقدیر از حضور هیات رایزنی فرهنگی در دفتر بغداد، با گرامیداشت یاد و خاطره جمعی از خبرنگاران شهید گفت که خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از آن در جریان پوشش تحولات منطقه و جهان تعدادی از خبرنگاران خود را از دست داده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی ابراز امیدواری کرد که بتواند به وظیفه خبری خود به نحو احسن عمل کرده و نماینده شایسته ی ایرنا در کشور عراق در راه رسالت خبری و انتشار صحیح اخبار و گزارش ها باشد.

شهید صارمی در جریان پوشش خبری تحولات افغانستان در۱۷ مردادماه ۱۳۷۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این روز به نام و یاد این خبرنگار و همه خبرنگاران شهید ایرانی، به روزخبرنگار نامگذاری شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha