۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85561585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: قلم خبرنگار نباید دشمن را شاد کند

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۵
کد خبر: 85561585
امام جمعه قزوین: قلم خبرنگار نباید دشمن را شاد کند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: قلم خبرنگار نباید دشمنان انقلاب اسلامی مثل منافقان، صهیونیست‌ها و کفار را شاد کند که در این صورت شرافت و رسالت خود را از دست داده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: خبرنگار نباید در کارش منافقین و کفار را خوشحال کند، اگر قلم ما جنایتکاران صهیونیست را سرکوب نکند رسالت وشرف ندارد، اگر از مظلومان غزه و فلسطین دفاع نکند، بدون وجدان است.

وی اضافه کرد: همانند صحبت‌های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان آمریکایی همه ما باید در سمت درست تاریخ بایستیم و خطر دشمنان خارجی و منافقان داخلی را هشدار دهیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد:؛خبرنگاری شغل انبیا است، انبیا در طول تاریخ خبرآور بودند که پیام آنان از ویژگی توجه به دنیا و آخرت، ماندگاری و هماهنگی و همکاری برخوردار بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در همان خبرنگاری عصر کربلا نقش خبرآوری امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بسیار پر رنگ بود و باعث شد حقیقت عاشورا در تاریخ پایدار و زنده بماند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه اولویت‌های خبری مهم است، بیان کرد: گاهی اوقات پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار (ع)‌تاکید داشتند که به برخی از موضوعات نپردازیم که حاصل و دستاوردی ندارد، در همین کار خبرنگاری نباید آبروی مومن را ریخت و با عقده گشایی و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای فضا را مسموم ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اگر خواستیم خرابی را درست و اصلاح کنیم، کار بسیار پسندیده‌ای است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: اخبار مهم را باید جدی گرفت، آمار جنایات صهیونیست‌ها، کم آبی و بحران دست قزوین، سقط جنین، کودکان و سالمندان بدون حامی از مسایلی است که باید جدی گرفت.

وی اشرافیت به مسایل اجتماعی و زیست انسانی در سراسر جهان را سواد رسانه‌ای دانست و بیان کرد: اشرافیت یک خبرنگار به همه مسایل می‌تواند بهترین سواد رسانه‌ای باشد.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه شهدای خبرنگار با خط خون جاده سعادت را ترسیم کردند، خاطرنشان کرد: از همه خبرنگاران انقلاب اسلامی تاکنون که برای جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند تقدیر و تشکر می‌کنیم، شهید انصاری برای یک اعلامیه دستگیر شد، شهید آوینی، صارمی، ۱۶۸ شهید غزه، عراق، یمن و فلسطین از افتخارات و پیشکسوتان عرصه رسانه هستند.

شهادت ۱۶۷ خبرنگار غزه و فلسطین به دست صهیونیست‌ها اتفاق ناگواری است

حسین براتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: شاهد هستیم که متاسفانه قریب به ۱۶۷ خبرنگار فلسطینی و غزه در مسیر اطلاع رسانی صحیح و درست اتفافات و جنایت‌های صهیونیست‌ها به گوش مردم جهان به دست این جنایتکاران به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه خبرنگار ارتباط دهنده بین حاکمیت و مردم است، ادامه داد: حوزه رسانه یکی از بخش‌هایی است که برای انجام وظیفه از تمام وجود مایه می‌گذارد، البته یکسری بی مهری ها و سختی‌های زیادی در مسیر تولید و کسب خبر صورت می گیرد که باید مرتفع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha