بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیش از پنج هزار میلیارد ریال وام پرداخت کرد

یاسوج ایرنا - مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمدگفت:بانک کشاورزی استان از ابتدای سالجاری تاکنون پنج هزار و ۲۸۵میلیارد ریال وام به متقاضیان پرداخت کرده است.

حسین نیک مرام روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات به ۲ هزار و ۲۷ بهره بردار در زیر بخش های باغداری،مرغداری،شیلات،مرغ،گلخانه، زراعت،صنایع وابسته و سایر بخش ها در کهگیلویه وبویراحمد پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد:بیش از۹۰درصد از وام های پرداخت شده این بانک به بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: این بانک با تکیه بر تلاش و توانمندی نیروهای متخصص و مجرب، ارائه مشاوره های تخصصی و پرداخت تسهیلات در زیر بخش های مختلف کشاورزی نقش موثری درافزایش تولید، توسعه پایدار بخش کشاورزی ، تامین امنیت غذایی کشور، اشتغالزایی و بهبود معیشت کشاورزان و روستاییان داشته است.

نیک مرام خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۹نفر ازمتقاضیان کشت گیاهان دارویی و گلخانه ای در کهگیلویه وبویراحمد پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون مبلغ ۷۴۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها به ۲۷۹ نفر از اهالی این مناطق پرداخت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد :شعب این بانک همچنین در مدت زمان یاد شده مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد شهید استان پرداخت کرده اند.

نیک مرام تصریح کرد: این تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی و طرح های خود اشتغالی به ۱۶۶ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی و بنیاد شهید پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد:پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به منظور تحکیم بنیان خانواده مبلغ ۶۶۰ میلیارد ریال به ۲۰۱ زوج جوان از دیگر اقدام های بانک کشاورزی استان در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد:همچنین در این مدت مبلغ ۴۹۲ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری به ۲۴۰ نفر متقاضیان در کهگیلویه وبویراحمد پرداخت شده است.

بیمه راهکاری برای پایداری درآمد کشاورزان

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قرار دادن محصولات کشاورزی راهکاری برای پایداری درآمد بهره برداران است گفت:یکهزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان در سال زراعی جاری زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت.

وی اظهار کرد:امسال با تلاش مضاعف نسبت به ترویج،آموزش و اشاعه فرهنگ بیمه ای در سطح استان تلاش های گسترده ای صورت گرفته تا زمینه ارتقاء پوشش بیمه ای و تحقق برنامه ها و اهداف به بیش از ۹۵ درصد برسد.

وی یاداوری کردکه صندوق بیمه بانک کشاورزی بهترین ابزار برای تضمین تولید محصولات کشاورزی است و در صورت بروز سوانح طبیعی مانند سیل،خشکسالی،سرماو سایر حوادث این اطمینان وجود دارد تا خسارت های وارده شده از سوی دولت جبران شود.

نیک مرام با تاکید بر اهمیت ویژه فعالیت های کشاورزی ،میزان غرامت پیش یینی شده در سال زراعی جاری را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون ۱۲۱میلیارد از این مبلغ برای جبران حوادثی مانند سیل،سرما ،خشکسالی و سایر عوامل خطر طبیعی و بیماری های دامی به بهره برداران پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha