افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح بزرگ آبرسانی در بوشهر

بوشهر- ایرنا - مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طرح آبرسانی بوشهر در هفته دولت امسال افتتاح و یا عملیات اجرای آن آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، «علی محمدی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح های در دست اجرای شرکت آب منطقه ای استان بوشهر اظهار کرد: در کنار سد رئیسعلی دلواری دشتستان که آب مورد نیاز اراضی کشاورزی، نخیلات، محیط زیست و حق آبه منطقه تامین می‌کند چند سد دیگر در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: سد دالکی دشتستان دارای ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی است که با تامین منابع مالی در اولین فرصت به مرحله آبگیری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: سد تنگ ارم دشتستان به مرحله بهره‌برداری رسید و سد ارغون کلمه این شهرستان آبگیری شده و خطوط انتقال آب آن در دست اجرا است.

محمدی ادامه داد: ۲ سد باهوش و خاییز در تنگستان در برنامه داریم که سد خاییز به مرحله آبگیری رسیده و سد باهوش در حال تکمیل شدن است.

وی با اشاره به سد دشت پلنگ در دشتی با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعب گفت: با تکمیل این سد آب کشاورزی بخش بزرگی از شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به احداث سد باغان در جم گفت: این سد در سفر شهید آیت‌الله رئیسی به مرحله آبگیری رسید و تامین کننده آب کشاورزی، شرب و صنعت است.

محمدی به طرح‌های هفته دولت امسال پرداخت و عنوان کرد: در هفته دولت امسال سازه موثر بند بصری با ۴۵۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای افزایش بهره‌وری آبیاری نخیلات یک طرح در دشتستان با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از آغاز ساخت طرح ساماندهی رودخانه حله با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha