رسانه بهترین ابزار حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی است

گرگان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه رسانه بهترین ابزار حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی است، گفت: رسانه‌ها به‌عنوان بازوی اطلاع‌رسانی در نهادینه‌سازی این فرهنگ نقش پررنگی دارند.

حمید سلامتی روز پنج‌شنبه همزمان با ایام گرامیداشت خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار کرد: خبر و اطلاع‌رسانی در عصر حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اهمیت این مساله در حوزه منابع طبیعی و حفاظت و حراست از عرصه‌های جنگلی دوچندان است.

وی با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی را باید به معارف عمومی تبدیل کنیم، افزود: تحقق این مهم و حفظ و حراست از عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی نیازمند فرهنگ‌سازی است که در این مسیر رسانه و خبرنگاران تاثیر به‌سزایی دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه تکلیف قانونی و شرعی ما در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری حفظ انفال است، تاکید کرد: برای انجام تکلیف خود به بهترین شکل به ابزار اطلاع‌رسانی نیاز داریم تا اهمیت، حفاظت، اصلاح و احیای منابع طبیعی در جامعه تبیین شود.

رسانه بهترین ابزار حفاظت و احیای عرصه‌های منابع طبیعی است

سلامتی با بیان اینکه حدود ۶۸ درصد وسعت گلستان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: محور توسعه استان کشاورزی است که منابع طبیعی نیز پشتوانه این بخش به شمار می‌رود و در همین راستا حفظ منابع پایه باید در اولویت توسعه پایدار قرار گیرد.

هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷ «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حین انجام ماموریت اطلاع‌رسانی در مزار شریف افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha