۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبر: 85561897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنایع دستی مازندران را دریابید

۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبر: 85561897
صنایع دستی مازندران را دریابید

ساری-ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به آسیب ها و چالش های پیش روی رشته های صنایع دستی در این استان گفت:‌ ۱۶ رشته صنایع دستی در این استان در حال منسوخ شدن هستند.

حسین ایزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ‌برخی از این رشته های صنایع دستی مازندران شامل لاک تراشی،حصیر بافی، کوب بافی، گلیج،گلیم ،‌نمدمالی و چادر شب بافی است که وضعیت خوبی ندارند و در حال از بین رفتن هستند.

وی ادامه داد: تعداد رشته های صنایع دستی شناخته شده در کشور ما به تعداد ۲۵۶ رشته است که هنرمندان در هر یک از آنها در نقاط مختلف استان ها مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت :‌از این تعداد رشته صنایع دستی موجود و فعال در کشور ۸۷ رشته در استان مازندران فعال است و هنرمندان در این عرصه فعالیت می کنند.

صنایع دستی مازندران را دریابید

در حال حاضر بیش از ۵۰۰ فروشگاه تولیدات صنایع دستی را در مازندران عرضه می کنند و به فروش می رسانند که بنا به اعلام معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان غالب این فروشگاهها عرضه کننده انواع کالا غیر صنایع دستی نیز هستند.

تعداد هنرمندان صنایع دستی دارای پروانه تولید از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ۱۲ هزار نفر است که از این تعداد حدود هشت هزار نفر فعال و در این عرصه فعالیت می کنند و مابقی افراد صنایع دستی به عنوان شغل ثانویه آنها محسوب می شود.

در حالی صنایع دستی مازندران از این ظرفیت خوب و مستعد تولید برخوردار است که آنچنان باید و شاید در زمینه صادرات به حق مطلب نرسیده است که بخشی از آن به کم و کاستی هایی در بازاریابی بر می گردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha