آغاز طرح توقیف ساعتی موتورسیکلت های متخلف در همدان

همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: تیم های پلیس راهور استان از این پس نسبت به توقیف ساعتی وسیله نقلیه موتورسواران نمتخلف اقدام می کنند.

سرهنگ غلامعلی همایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راکبان موتورسیکلت درصد بالایی از سوانح درون شهری همدان را به خود اختصاص می دهند.

وی اضافه کرد: مهم ترین علت تصادف این قبیل وسائط نقلیه، بی توجهی موتورسواران به قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله حرکت خلاف جهت خودروها، انجام حرکات نمایشی، لایی کشیدن و تک چرخ، عبور از چراغ قرمز، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و حرکت در پیاده روها است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: بنابراین در راستای فرهنگ سازی توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی توقیف ساعتی موتورسیکلت صورت م گیرد و بنا به نوع تخلف از یک تا سه ساعت موتورسیکلت توقیف می شود.

سرهنگ همایی افزود: البته وسیله نقلیه موتورسوارنی که فاقد گواهینامه هستند توقیف و راهی پارکینگ می شود.

وی ادامه داد: ماموران پلیس راهور پس از توقیف موتورسیکلت اقدام به فرهنگسازی نحوه استفاده از این وسیله نقلیه تبعات منفی بی توجهی به قوانین برای موتورسوار در محل می کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، تذکر و ارشاد موتورسواران و فرهنگسازی استفاده نحوه صحیح استفاده از این وسیله نقلیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha