حماس در دوره «یحیی السنوار» انتقام خون هنیه را می‌گیرد

تهران ـ ایرناـ عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:  انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس این مسئله را ثابت می‌کند که انتقام خون اسماعیل هنیه با قدرت و قوت و با جدیت و قطعیت از رژیم صهیونیستی گرفته خواهد شد.

بهنام سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت او فردی محبوب در میان فلسطینیان است و همین محبوبیت باعث می‌شود تا از این پس مقاومت فلسطین با قدرت و قوت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

وی اظهار کرد: او تسلط کاملی به مسائل سیاسی و همینطور عملیات نظامی دارد و انتخاب «السنوار» به این سِمت باعث می‌شود تا مقاومت فلسطین عملیات کوبنده‌تری را علیه رژیم صهیونیستی طراحی و اجرا کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انتخاب رئیس دفتر سیاسی حماس این مسئله را ثابت می‌کند که انتقام خون اسماعیل هنیه با قدرت و قوت و با جدیت و قطعیت از رژیم صهیونیستی گرفته خواهد شد، افزود: انتخاب فردی شجاع و کاردان همانند السنوار به ریاست دفتر سیاسی حماس نشان می‌دهد که مقاومت با قدرت و قوت به کار خود ادامه خواهد داد و پرچم مقاومت فلسطین تا نابودی رژیم صهیونیستی برافراشته باقی خواهد ماند.

حماس در دوره «یحیی السنوار» انتقام خون هنیه را می‌گیرد



سعیدی تاکید کرد: درست است که شهدای مقاومت هر یک دارای درجه بالایی هستند، اما نبودن آنها کار مقاومت را متوقف نمی‌کند و افرادی توانمند کار فرماندهی مقاومت را ادامه می‌دهند که نظیر آن را در انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی حماس مشاهده کردیم.

وی گفت: خون خواهی شهید هنیه اگرچه توسط جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و عملیات انتقام جویان در این مسیر قطعاً انجام خواهد شد، اما همه آزادگان جهان در این خون‌خواهی شریک هستند و در این عملیات تاثیر خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس روز سه شنبه ـ ۱۶ مرداد ـ در بیانیه‌ای اعلام کرد که یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش به جانشینی شهید اسماعیل هنیه انتخاب شد.

یحیی ابراهیم سِنوار مشهور به ابو ابراهیم رئیس حکومت حماس در نوار غزه در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱)متولد شده است.

از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می شود و ارتش اسرائیل سنوار را عامل اصلی حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) می‌داند.

رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در اسرائیل به چهار باره زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال زندان در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با اسرائیل آزاد شد.

وی از جمله رهبران حماس به شمار می رود که آمریکا نام او را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha