صیانت از فرهنگ اربعین نیازمند حضور روحانیت است

قم - ایرنا- مسوول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه صیانت از فرهنگ اربعین نیازمند حضور روحانیت و مبلغان است، گفت: شبهه افکنی علیه مرجعیت شیعی یکی از اهداف مهم گروه‌های انحرافی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حمید احمدی روز پنجشنبه در همایش قدم‌های آسمانی ویژه اعزام مبلغان اربعین، بیان کرد: هر موکبی باید یک قرارگاه فرهنگی باشد که بخش مهمی از آن بواسطه حضور مبلغان حوزوی محقق می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش دولت عراق در حفظ امنیت پیاده‌روی اربعین، یادآور شد: افزون بر ۱۲۰ هزار نیروی نظامی عراقی امنیت این پیاده‌روی حماسی را تامین می‌کنند و علاوه بر آن دولت عراق خدمات بی‌شماری را برای زائران انجام میدهد.

رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: به صورت متوسط سالانه افزون بر یک میلیون زائر غیرایرانی و غیرعراقی در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این همایش گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در طول سال است که میلیونها انسان را از سراسر دنیا روانه مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا می‌کند.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل افزود: پیاده‌روی روی ظرفیت بالایی برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کرده که بخش مهمی از این اقدامات می‌تواند توسط مبلغان به خوبی مدیریت شود.

صیانت از فرهنگ اربعین نیازمند حضور روحانیت است

وی اضافه کرد: وجود برخی جریانات التقاطی و شبهات مختلف در حوزه مهدویت، جبهه مقاومت و غیره نیز ضرورت حضور موثر مبلغان را دو چندان کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: افزون بر هفت هزار نفر از عوامل سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب مواکب درمانی، تبلیغی و اسکان به خدمت رسانی به زائران اربعین خواهند پرداخت.

صیانت از فرهنگ اربعین نیازمند حضور روحانیت است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha