۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰
کد خبر: 85562021
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

خدمت رسانی موکب های شهرستان ملارد به زائران اربعین

ملارد - ایرنا - فرماندار شهرستان ملارد از استقرار دو موکب در کشور عراق به منظور خدمت رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین ع در مسیر پیاده روی اربعین در شهرهای نجف و کربلا خبر داد.

به گزارش ایرنا امین اسدی فرماندار ملارد روز پنجشنبه در جمع اعضای ستاد اربعین این شهرستان با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: موکب علی ابن موسی الرضا علیه السلام در نجف و موکب شهید هادی شریفی در عمود ۸۵۹ مسیر نجف به کربلا به زائران جضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام خدمت رسانی خواهند کرد.

وی افزود: نیازمندیهای برپایی این دو موکب در کشور عراق احصاء شده و با کمک خیرین، گروه های مردمی و دستگاه های خدمات رسان در حال تأمین می باشد.

فرماندار ملارد ادامه داد: با توجه به ظرفیت های شکل گرفته، مواکب اعزامی شهرستان ملارد به مدت دو هفته خدمات به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر راهپیمایی اربعین داده خواهد شد.

اسدی افزود: در این مواکب خدماتی همچون طب سنتی، فرهنگی و قرآنی، نانوایی، شستشوی لباس، مشاوره، خیاطی،ایستگاه صلواتی و اسکان درنظر گرفته شده است.

رئیس ستاد اربعین شهرستان ملارد بیان داشت: موکب حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام با ظرفیت اسکان و پذیرایی یک هزار ۵۰۰ نفر و موکب شهید هادی شریفی با طرفیت اسکان و پذیرایی یک هزار نفر در روز میزبان زائرین حضرت سیدالشهداء(ع) خواهد بود.

فرماندار ملارد در ادامه پیاده‌روی میلیونی اربعین را بزرگترین رزمایش وحدت مسلمانان جهان دانست و خاطرنشان کرد : امروزه این راهپیمایی تبدیل به یک جبهه بزرگ گفتمان حق در مقابل گفتمان باطل شده است.

در این گزارش آمده حجت الاسلام و المسلمین مهدی خوبانی امام جمعه شهرستان ملارد هم در این نشست طی سخنانی به ابعاد گوناگون پیاده روی اربعین پرداخته و آن را پدیده ای چند بعدی برشمرد که علاوه بر ابعاد معنوی از منظرهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش پر رنگی ایفا می کند.

وی تصریح کرد :افرادی که در پیاده روی اربعین شرکت می کنند از نزدیک رفتارهایی مانند ایثارگری، از خود گذشتگی و مهمان نوازی و خدمت به زائران و محبان اهل بیت(ع) را لمس می کنند.

شهرستان ملارد در غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha