فرماندار: برای جبران حجم خسارت زلزله در بخش مرکزی نیکشهر نیازمند توجه ویژه مسوولان هستیم

چابهار - ایرنا - فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در پی زمین لرزه ۴.۶ ریشتری نیمه شب هشتم مرداد و پس لرزه های آن، به بیش از ۴۰۰ منزل مسکونی غیراستاندارد و خشتی و گلی مردم روستاهای زلزه زده بخش مرکزی این شهرستان آسیب جدی وارد شده و برای جبران خسارت نیازمند توجه ویژه مسوولان هستیم.

مجیب حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری و پس لرزه های آن طی بیش از ۱۰ روز گذشته زندگی مردم منطقه آبگاه و کوچینک مختل شده و مردم در گرما ۴۵ تا ۵۰ درجه در بیرون از خانه ها با دلهره و نگرانی به سر می برند.

وی به رسیدگی بیشتر و فوری به وضعیت مردم زلزله زده روستای آبگاه و کوچینک نیکشهر تاکید کرد و افزود: پس از وقوع این زمین لرزه، ستاد مدیریت بحران شهرستان با بسیج تمامی امکانات موجود تمهیدات لازم را برای برقراری زندگی عادی مردم بکار گرفت.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: نیروهای ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد کشاورزی را در ساعات اولیه به منطقه اعزام شده‌اند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ تخته چادر برای اسکان موقت مردم در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفته است.

حسنی گفت: با وجود اقدامات قابل تقدیر انجام شده در سطح شهرستان در روستاهای آبگاه ( کانون اصلی زمین لرزه) آبگاه وانان، کوچینک و نسفران، به دلیل تداوم پس لرزه ها و عدم استحکام، منازل مسکونی غیر قابل سکونت هستند و نگرانی جدی از تخریب این منازل به دلیل ترک خوردگی و آسیب های ناشی از زلزله وجود دارد.

برای جبران حجم بالای خسارت زلزله در آبگاه نیکشهر نیازمند توجه ویژه مسوولان کشوری هستیم

برای جبران حجم بالای خسارت زلزله در آبگاه نیکشهر نیازمند توجه ویژه مسوولان کشوری هستیم

برای جبران حجم بالای خسارت زلزله در آبگاه نیکشهر نیازمند توجه ویژه مسوولان کشوری هستیم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha