۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85562034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح «روا» خنثی کننده توطئه‌های دشمن در جنگ فرهنگی است

بیرجند- ایرنا-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن تا حدودی در جنگ فرهنگی موفق بوده و امروز ماموریت دانش‌آموزان این است که با شرکت در طرح تبیینی «روا» از طریق کنشگری توطئه‌ها را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد رضا طالبی روز پنجشنبه در مراسم اعزام دانش‌آموزان دختر به دوره تبیینی روا در مشهد مقدس افزود: دشمن درصدد است تا سبک زندگی ما را به سبک غربی تبدیل کند.

وی با ارائه تحلیلی از شرایط قبل و بعد از پیروزی انقلاب اظهار کرد: دشمن بعد از پیروزی انقلاب در ایران، همواره دنبال تغییر نظام بوده لذا برای رسیدن به این هدف از روش‌های مختلف مانند کودتا، ایجاد جنگ‌های طایفی، ترور و غیره بهره گرفته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: استکبار با حمایت از صدام در شرایط ابتدای انقلاب، جنگ نابرابری را بر علیه مردم ایران اسلامی آغاز کرد اما با حضور گسترده گروه‌های مختلف مردم در جبهه‌های نبرد، شکست خوردند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ‌های گذشته بخشی‌هایی از ایران جدا شده است، یادآور شد: بعد از بیرون راندن بعثی‌ها از مناطق مرزی، دشمنان این ملت در صدد بر آمدند تا علت شکست خود را از ملت ایران با وجود اجرای توطئه‌های بسیار مشخص کنند که در نهایت به این نتیجه رسیدند اعتقاد به ولی فقیه و شهادت مانع از پیروزی آنها در جنگ با مردم ایران شده است.

طالبی اضافه کرد: در دهه ۷۰ جنگ فرهنگی علیه کشور آغاز شد که در آن دشمن، خاکریز و سلاح مشخص نیست لذا در این راستا اقدام به توزیع فیلم‌های مستهجن و ترویج ماهواره کردند تا اینکه در دهه ۸۰ جنگ هوشمند شروع شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: دشمن در دهه ۹۰ هم با ۵۰ تا ۶۰ مولفه جنگ ترکیبی را شروع کرد تا با انجام این کار ناامیدی را در جامعه ایجاد کند و مقام معظم رهبری هم تذکرهای بسیاری در زمینه شبیه خون فرهنگی دشمن داشتند.

وی با اشاره به اینکه اگر به وظیفه خود به درستی عمل نکنیم، مدیون خون شهدا بوده و لحظه ای امنیت و آرامش نخواهیم داشت گفت: امنیت موجود در کشور نتیجه خون شهدا است و دانش آموزان با شرکت در این طرح، کنشگرانی هستند که به وظیفه خود در حوزه دانش‌آموزی و مدارس باید عمل کنند.

طالبی یادآور شد: در حوزه مقابله با جنگ فرهنگی دشمن و در راستای جهاد تبیین باید با توجه به تاکید مقام معظم رهبری هوشیار باشیم که دشمن در جنگ فرهنگی به دنبال تغییر اندیشه ها، ساختارها و آموزه‌های فرهنگی است.

وی افزود: در دولت سیزدهم موفقیت‌های خوبی در کشور و استان داشته‌ایم اما باید بدانیم که دشمن درصدد است تا آنها را وارونه نشان دهد و و انمود کند که وضعیت مناسبی بر کشور حاکم نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: دشمن دنبال تغییر سبک زندگی ما به سبک غربی بوده و وظیفه دانش آموزان شرکت کننده در طرح تبیینی روا در این خصوص خیلی سنگین است.

۲۸۰ دانش آموزان برگزیده دختر در قالب اجرای طرح تبیینی «روا» صبح امروز (پنجشنبه) با سه اتوبوس به مشهد مقدس اعزام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha