۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85562059
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رسانه بازوی توانمند مسوولان در حفاظت از پارک ملی گلستان است

گنبدکاووس- ایرنا- سرپرست پارک ملی گلستان دنیای امروز را عصر انفجار فناوری و اطلاعات دانست و گفت: رسانه‌ها در این شرایط می‌توانند به عنوان بازوی توانمند مسوولان کمک کننده به حفاظت از محیط زیست باشند.

وحید خیرآبادی روز پنجشنبه همزمان با ایام گرامیداشت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس اظهار کرد: باید بتوانیم اهمیت حفاظت از محیط زیست را به مردم اطلاع داده و در ادامه آموزش دهیم چرا که مردم بعد از پی بردن به اهمیت این مساله خودشان برای حفاظت از محیط زیست همراه می‌شوند.

وی یکی از اصول مترقی قانون اساسی را اصل ۵۰ برشمرد و گفت: بر اساس این اصل، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی و همگانی است و حفظ آن بستر تولید، توسعه و پیشرفت کشور محسوب می‌شود.

سرپرست پارک ملی گلستان ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، حفاظت از محیط زیست، فراجناحی است و یک فعالیت انقلابی محسوب می‌شود و تمام این تاکیدات نشان از اهمیت این موضوع دارد.

خیرآبادی افزود: رسانه‌ها می‌توانند در شناساندن این مواهب طبیعی و حفاظت از آن نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای پارک ملی گلستان که معرفی بهتر آنها نیازمند همراهی بیشتر رسانه‌هاست، گفت: بیش از هزار و ۳۶۰ گونه گیاهی، هزار و ۱۰۰ گونه حشره، بیش از ۱۵۰ گونه پرنده، ۷۰ گونه پستاندار، ۲۴ گونه خزنده و دوزیست و ۱۰ گونه ماهی در این پارک موجود دارد و علاوه بر آن حدود نیمی از پستانداران، ۳۰ درصد پرندگان و یک هشتم گونه‌های گیاهی کشور هم در این ذخیره‌گاه شناسایی شد.

رسانه بازوی توانمند مسوولان در حفاظت از پارک ملی گلستان است

وی بیان کرد: پارک ملی گلستان نخستین پارک ملی در کشور محسوب می‌شود که به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره در سازمان یونسکو به ثبت رسید و همچنین ثبت جهانی جنگل‌ هیرکانی در سال ۲۰۱۹ بر ارزش آن افزوده است.

به گزارش ایرنا، پارک ملی گلستان بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با مساحت ۹۱ هزار و ۸۹۵ هکتار در حوزه سرزمینی شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان واقع است و بخشی از آن در خراسان شمالی و استان سمنان قرار دارد.

این پارک دارای سه نوع آب و هوای متفاوت خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب است که همین ویژگی باعث شده دارای پوشش گیاهی متنوع از استپ خشک تا جنگل انبوه باشد.

هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷ «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حین انجام ماموریت اطلاع‌رسانی در مزار شریف افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha