۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85562070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مرغ قطعه بندی در خرمدره معدوم شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی شهرستان خرمدره گفت: پنج هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مرغ قطعه بندی شده به دلیل انقضای تاریخ مصرف و انجماد غیر اصولی در شهرستان خرمدره کشف، ضبط و معدوم شد.

مهدی حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای وظایف ذاتی اداره دامپزشکی خرمدره و بازدیدهای مستمر از مراکز تهیه و نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی طی بازرسی و نظارت های شبانه و سرزده کارشناسان این اداره از یکی از مراکز قطعه بندی شهرستان انجام گرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط نامناسب اورگانولیپتیکی، به سلامت محموله مرغ قطعه بندی شده (شنیسل، کتف و بال و غیره) با وزن تقریبی پنج هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مشکوک و اقدام به نمونه برداری از محموله فوق ضمن ارسال به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان زنجان جهت تایید سلامت و با اخذ دستور قضایی از دادستان شهرستان، ضبط و به منظور طی مراحل قانونی در محل توقیف شد.

این مسوول گفت: با توجه به نتیجه آزمایشات انجام شده از نمونه برداری محموله و تشخیص غیرقابل مصرف بودن آن، محموله با هماهنگی با مراجع قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرمدره خاطرنشان کرد: دامپزشکی حافظان امنیت غذایی و سلامت جامعه هستند که حفظ سلامت و بهداشت فرآورده های خام دامی از مهمترین اهداف و خط قرمز سازمان دامپزشکی کشور است.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه دامپزشکی، با شماره تماس ۱۵۱۲ پل ارتباطی مردم با دامپزشکی تماس و گزارش های خود را اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha