۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85562086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۲۰۰ موکب آبادان به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند

آبادان - ایرنا - معاون استانداری خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: ۲۰۰ موکب شهرستان برای استقبال و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی از مبادی ورودی تا مرز شلمچه، خدمت رسانی می‌کنند.

احسان عباسپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه و مسیرهای منتهی به آبادان فراهم است.

وی افزود: با توجه به استقبال پرشور و باشکوه مردم آبادان در پذیرایی از زائران اربعین، امسال نیز مردم برای مشارکت در خدمات رسانی به شرکت کنندگان در همایش پیاده‌روی عظیم اربعین آمادگی دارند.

فرماندار ویژه آبادان با تاکید بر استفاده همه ظرفیت‌های شهرستان و بسیج امکانات برای پذیرایی از زائرین حرم اباعبدالله الحسین(ع) گفت: با همکاری و تلاش دستگاه‌های اجرایی و از همه مهمتر حضور خودجوش مردم، امسال در ارائه خدمات به زائران بهتر از سال گذشته خواهیم بود.

عباسپور بیان کرد: بیش از ۲۰۰ موکب در موقعیت آبادان و مسیرهای ورودی و خروجی برای پذیرایی و خدمات رسانی به زائران توسط مردم در موقعیت آبادان دایر شده است.

وی افزود: بیش از ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام توسط مواکب در مسیر منتهی به مرز شلمچه احداث شده است تا مورد استفاده زائران قرار گیرند.

عباسپور گفت: تدابیر و پیش‌بینی لازم برای اسکان احتمالی زائران در این شهرستان اندیشیده شده است و برای این موضوع از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌کنیم.

شهردار آبادان نیز اظهارکرد: اقدامات زیرساختی مناسبی از سال گذشته پیرو مصوبات ستاد اربعین و با مجوز شورای اسلامی شهر آبادان در راستای خدمت به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه و مسیر تردد آنان از آبادان تا شلمچه ایجاد شده است.

یاسین کاوه‌پور از احداث باند کندرو در مسیر ورودی شهر آبادان خبر داد و بیان کرد: این مسیر در جهت آسان شدن تردد زائران از ابتدای میدان ثامن تا پل ایستگاه ۱۲ به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ نیروی خدمات شهری در موقعیت آبادان برای خدمات‌رسانی به زائران در مرز شلمچه مستقر هستند.

شهردار آبادان بیان کرد: احداث ۶۰ چشمه بهداشتی در مرز شلمچه در حال اجرا است تا مشکلی در این خصوص برای زائران پیش نیاید.

کاوه‌پور از احداث مجتمع خدمات رفاهی در موقعیت آبادان در مرز بین المللی شلمچه خبر داد و گفت: از سال گذشته پس از ایام اربعین به منظور خدمت به زائران حسینی ساخت این مجتمع در دستور کار قرار گرفت که همچنان در حال احداث است و پیش از آغاز حرکت پیاده روی عظیم اربعین این مجموعه به بهره‌برداری خواهد رسید.

تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha