استاندار ایلام: خبرنگاران ادامه‌دهنده راه و رسالت حضرت زینب(س) هستند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه خبرنگاران استان در کشور از جایگاه و تراز ویژه ای برخوردار هستند، گفت: خبرنگاران ادامه‌دهنده راه و رسالت حضرت زینب(س) هستند.

به گزارش ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" روز پنجشنبه در آیین گرامی‌داشت روز خبرنگار در دانشگاه ایلام، با تبریک این روز به همه اصحاب رسانه، اظهار کرد: حضرت زینب(س) روایت‌گر واقعه تلخ کربلا بود و خبرنگاران ادامه‌دهنده طریقت و رسالت حضرت زینب(س) برای جهت انعکاس واقعیت‌های جامعه هستند.

وی با بیان این‌که خبرنگاران استان در کشور دارای جایگاه ویژه‌ای هستند، گفت: قلم زرین خبرنگاران استان اذهان جامعه را به خود معطوف کرده است و کسب رتبه سوم در رویداد جام رسانه‌ای امید در بین کل استان‌های کشور مصداق این ادعاست‌.

بهرام‌نیا یادآور شد: خبرنگاران واقعیت‌ها را منتشر می‌کنند و براساس منشور سازمان ملل در سال ۱۹۴۸ که منتشر شد، خبر باید براساس واقعیت‌ها منعکس و منتشر شود و براساس منشور اخلاق سازمان، اخبار باید به‌دور از تشویق اخلاق عمومی منتشر شوند.

استاندار ایلام تصریح کرد: خداوند کریم در کتاب مقدس خود بنام قلم، قسم جاری می ‌کند که این موضوع رسالت خبرنگاران را دو چندان کرده است.

استاندار ایلام: خبرنگاران ادامه‌دهنده راه و رسالت حضرت زینب(س) هستند

بهرام نیا گفت: خبرنگاری کاری سخت و طاقت‌فرساست و فارغ از مکان و زمان است، به‌صورت مصداقی در هر مراسم و در هر حادثه غیرمترقبه‌ای، قشر خبرنگاران به‌عنوان اولین نفر در این صحنه‌ها حضور دارند.

وی تاکید کرد: کار خبرنگاری ۲ سویه است، هم تهدید و هم عشق است که خبرنگاران استان ایلام با عشق واژه‌ها را می‌نگارند و ذهن مخاطبان را به خود معطوف می‌کنند.

استاندار ایلام با اشاره به شهید آوینی به‌عنوان یکی از رزمندگان و راویان جنگ تحمیلی، گفت: شهید مرتضی آوینی از شهدای جنگ تحمیلی که در مقطع بسیار سخت و سهمگین با دوربین و قلم خود در رگبار باران گلوله‌ها، خبر و فیلم تهیه کردند و با هنرنمایی این صحنه‌ها به رشته تصویر درآورند و روایت کردند.

استاندار ایلام: خبرنگاران ادامه‌دهنده راه و رسالت حضرت زینب(س) هستند

استاندار ایلام با اشاره به موضوع امنیت شغلی خبرنگاران، گفت: امنیت شغلی جزو موضوعات مهم برای خبرنگاران است که امیدواریم در دولت چهاردهم به آن پرداخته شود.

وی افزود: در دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام شده، راه ۱۵ ساعته مهران - ایلام در ایام اربعین به یک ساعت رسید و بیش از ۲ هزار چشمه سرویس بهداشتی در استان ساخته شد.

بهرام‌نیا ادامه داد: مصوبات سفر شهید رئیسی رئیس‌جمهور، امضا و به کلیه وزارتخانه ابلاغ شده است و طبق اعلام، عارف معاون اول رییس‌جمهور این مصوبات(تمامی مصوبات دولت سیزدهم) اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به بحث راه آهن ایلام، گفت: از طریق تهاتر نفت اعتبارات آن تامین شده است و جزو مصوبات دولت قبل و اجرایی خواهد شد.

استاندار ایلام عنوان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای تونل کبیرکوه هزینه شده و به زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی با بیان این‌که تحول استان در سایه وفاق و همراهی همگان است، گفت: کسب رتبه سوم جام رسانه‌ای توسط خبرنگاران ایلامی، موجب افتخار و نشان‌گر توانایی بالای این قشر است‌.

به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در دانشگاه ایلام برگزار شد.

در این مراسم استاندار ایلام از تلاش های انور شکیب انصاری پیشکسوت رسانه ای استان ایلام قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha