۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85562174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- آیین تجلیل از خبرنگاران، اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرگزاری‌های چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه به مناست هفدهم مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار ، با حضور جمعی از مسوولان این استان در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: خبرنگاران استان همواره انعکاس دهنده مطالبات و مشکلات مردم به مسوولان هستند و در کنار آنها متولیان امر را برای رفع مطالبات مردم یاری داده‌اند.

غلامعلی حیدری افزود: روز خبرنگار متعلق به یک روز نیست و خبرنگاران باید هر روز باید تکریم و تجلیل شوند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران امید و معنویت را در جامعه ترویج می‌دهند گفت: این مهم در استان به خوبی محقق شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سختی‌ها و چالش‌های حرفه خبرنگاری گفت: خبرنگاران چه در دوران دفاع مقدس، ایثار و فداکاری از خود نشان دادند و چه در زمان حال ، روز تعطیل و غیرتعطیل ندارند و در کنار مردم دغدغه های آنها را منعکس و خدمات نظام را برای تزریق امید به جامعه منتقل می‌کنند.

حیدری افزود: خبرنگاران استان به روز و دقیق اخبار را در بحران های مختلف پوشش می‌دهند و هیچگاه جای خالی آنها احساس نشد.

وی ادامه داد: اگر چه کمبود امکاناتی در استان وجود دارد اما خبرنگاران با انگیزه و حضور میدانی خلأهای موجود را جبران کردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری از آیت‌الله رئیسی با عنوان الگوی صحیح حکمرانی اسلامی یاد کرد و گفت: در دولت سیزدهم خدمات مختلفی به مردم استان ارائه شد که نمونه آن را در تامین آب پایدار و کاهش نرخ بیکاری شاهد بودیم.

عدالت در توزیع آگهی‌های دولتی

آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین اظهار داشت: خبرنگاری در این استان با چالش‌های مختلفی روبروست که یکی از مهمترین این چالش‌ها، اقتصاد رسانه است.

پیام احمدی ادامه داد: در سه سال گذشته ۸۲ میلیارد ریال آگهی در اختیار نشریات استان قرار داده شد که تمامی این آگهی‌ها طبق قانون بین روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌های استان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: عدالت در توزیع آگهی‌ها موضوعی است که تلاش شد در طول سه سال اخیر به آن پایبند باشیم و در حالی که قانون اجازه می‌داد توزیع آگهی‌های با ۱۰۰ درصد اختلاف بین نشریات مختلف انجام شود اما اهتمام ما بر این بود این اختلافات کمتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: پیگیری مطالبات صنفی خبرنگاران اصحاب رسانه و بهبود شرایط مطبوعات به ویژه در خصوص ساماندهی دفاتر نمایندگی از دیگر مواردی است که در طول سالهای اخیر دنبال شده است.

احمدی دولت سیزدهم را فصل رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان عنوان کرد و گفت: در ۲ سفر رییس‌جمهور فقید آیت‌الله رئیسی به استان ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش فرهنگ و هنر استان اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه فعالیت در کانال‌ها و فضای مجازی قابل احترام است و آن را نفی نمی‌کنیم اظهار داشت: با این وجود مرجع ما برای به رسمیت شناختن رسانه‌های مجوزدار و اختصاص امتیاز به آن‌ها سامانه جامع رسانه‌های کشور ( ای‌رسانه) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۸۰ خبرنگار این استان در سامانه «ای رسانه» ثبت‌نام کرده‌اند افزود: ثبت‌نام برخی از فعالان رسانه‌ای استان در این سامانه ناقص است و تاکید می‌شود نسبت به تکمیل آن سریع‌تر اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، در این آیین تعدادی از خبرنگاران نسبت به مطالبات و دغدغه‌های خود مطالب را عنوان کردند.

برخورداری از بیمه تامین اجتماعی، پایش خبرنگاران، حمایت قضایی و حقوقی از خبرنگاران و توزیع عادلانه آگهی‌ها از حمله این دغدغه‌ها بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha