۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85562222
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آیینی به یاد عرشیان بی‌نشان

۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85562222
آیینی به یاد عرشیان بی‌نشان

سمنان - ایرنا - تلاششان برای تامین امنیت کشور در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در گمنامی است و حتی در بی‌نشانی با جانفشانی، شجاعت و جسارت شهید می‌شوند تا ما در امنیت و آرامش باشیم؛ یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی و پاسداشت شهدای مدافع حرم سمنان با عنوان عرشیان بی‌نشان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره این والامقام‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پنجشنبه هجدهم مرداد در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران سالگرد شهادت «محسن حججی» به عنوان روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام گرفته است؛ همان شهید اهل نجف آباد اصفهان و عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف که گروهک تروریستی داعش سال ۱۳۹۶ در منطقه مرزیِ بین سوریه و عراق پس از به اسارت درآوردن او سر از پیکرش جدا کرد.

به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و سالروز شهادت محسن حججی شهید مدافع حرم، آیین عزاداری با حضور خانواده‌ شهدای مدافع حرم و جامعه اطلاعاتی، امروز در سالن همایش‌ هلال‌احمر سمنان برگزار شد و حضور کاروان خادمان حرم رضوی امام مهربانی‌ها امام رضا(ع) گرمابخش این محفل بود.

شهدای جامعه‌ اطلاعاتی و مدافعان حرم حافظان انقلاب اسلامی در مقابل انحراف و تحریف

نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در این همایش گفت: شهدای جامعه اطلاعاتی و مدافعان حرم برای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی در مقابل تحریف‌ها و انحراف جانفشانی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی افزود: جامعه اطلاعات عملیات گستره زیادی دارد که در بی‌نشانی و گمنامی برای تامین امنیت کشور جانفشانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: مدافعان حرم جنبه جهان‌نگری انقلاب اسلامی را در جهان نشان دادند و زمینه‌ساز بیداری آزادیخواهان شدند.

آیینی به یاد عرشیان بی‌نشان


وی ادامه داد: مدافعان حرم پرچم‌دار نمایش چهره جهانی انقلاب اسلامی در راستای عدالت‌خواهی، عدالت‌گستری، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ستم است.

به گفته وی، مدافعان حرم با نشان‌دادن جنبه جهان‌نگری انقلاب اسلامی دانشجویان غرب را بیدار کردند تا جایی که این قشر به زبان فارسی شعار مرگ بر اسراییل سردادند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه در خاک جمهوری اسلامی ایران و انتقاد از انتشار برخی مطالب در فضای مجازی، افزود: مگر می‌شود در مقابل هتک حرم به مهمان جمهوری اسلامی ایران ساکت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: دشمنان منتظر انتقام سخت باشند و جمهوری اسلامی ایران این اقدام را برنمی‌تابد.

امنیت کشور مرهون خون شهداست

استاندار سمنان نیز گفت: عرشیان بی نشان در زمان حیات ارزشمند خود در گمنامی برای تامین امنیت کشور زندگی می‌کنند.

سیدمحمدرضا هاشمی اظهار کرد: امروز در سایه ایثارگری و شهادت شهدای امنیت، دارای امنیت پایدار هستیم و امنیت و آرامش امروز ما حاصل خون شهداست.

وی اضافه کرد: سنگ بنای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران خون شهدا و به‌ویژه شهدای جامعه امنیتی و اطلاعاتی است.

آیینی به یاد عرشیان بی‌نشان

استاندار سمنان بیان کرد: شهدای امنیت ادامه دهنده راه شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند و امنیت امروز ایران در منطقه خاورمیانه و جهان مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگری فرزندان این سرزمین، نعمت ولایت و همراهی آحاد مردم ایران اسلامی است.

وی افزود: امنیت در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه داخلی، خارجی و اقتصادی، با ایثار و ایستادگی سربازان گمنام اطلاعاتی و امنیتی کشور به دست‌ آمده است.

هاشمی تصریح کرد: سمنان به واسطه برخورداری از مردمان با بصیرت و دین‌دار از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: سمنان از لحاظ وحدت و امنیت نمونه کشور و این رخداد مرهون حضور حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به عنوان محور وحدت استان و همچنین ایستادگی و ایثار جامعه امنیتی و اطلاعاتی استان است.

استاندار سمنان گفت: امروز بالاترین راه مقابله با دسیسه‌های دشمن، برگزاری یادواره‌های شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنان و رمز پیروزی ملت ایران و جبهه مقاومت، روحیه ایثار و شهادت است.‌

آیینی به یاد عرشیان بی‌نشان

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان در دفاع از حق سابقه طولانی دارد؛ به طوری که در هشت سال جنگ تحمیلی بیشترین شهدا را به نسبت جمعیت برای دفاع از خاک وطن تقدیم کرد، به همان میزان در دفاع از حرم آل الله نیز درخشید و در مقابل ظالم ایستاد و درست ۱۲ سال پیش سردار شهید حسن شاطری معروف به مهندس حسام خوشنویس یکی از فرماندهان سپاه قدس و مسوول بازسازی جنوب لبنان طی حمله مزدوران صهیونیستی در مسیر دمشق به لبنان در بیست و سوم بهمن ۱۳۹۱ به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

پس از این شهید والامقام جوانان نخبه این دیار از جمله شهید محمد طحان چوبمسجدی پانزدهم آبان ۱۳۹۴، شهید محمدحسین حمزه در بیست و نهم فروردین ۱۳۹۵، شهید عباس دانشگر بیستم خرداد ۱۳۹۵ در راه دفاع از مظلوم در حرم آل الله به شهادت رسیدند و سبکبال به سوی معبود شتافتند.

و در آخرین رخداد جانکاه در زمستان ۱۴۰۲ بار دیگر با شهادت سردار سرتیپ رضی موسوی از نخبگان دیار دارالمرحمه سمنان در دفاع از حق، تاریخ تکرار شد و فقدان از دست دادن چنین سرمایه‌هایی، داغی بزرگ بر دل‌های انسان‌های بیدار گذاشت.

سردار شهید سیدرضی موسوی از برجسته‌ترین فرماندهان نیروی قدس

در پی شهادت سید رضی موسوی مستشار ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در حمله رژیم جنایتکار صهیونیستی به منطقه زینبیه دمشق، خبرنگار شبکه خبری المیادین شامگاه چهارم دی از دمشق گزارش داد که «دشمن با استفاده از سه موشک، سید رضی را به شهادت رساند.»

خبرنگار المیادین در تهران نیز ادامه داد: شهید موسوی یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران بود.

شهید رضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه بود که در تمام مراحل پشتیبانی در جنگ سوریه شرکت کرده بود، او در نبردهای صحرا و حومه دمشق شرکت داشت و از افراد ثابت‌قدمی بود که حمله غرب حلب را دفع کرد. طی سال‌های گذشته چندین بار مورد سوء‌قصد رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha