نگاه تهدیدمحور به فضای مجازی همچنان وجود دارد

مشهد-ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نگاه تهدید محور به فضای مجازی هنوز ادامه دارد، در حالیکه این فضا فرصت مغتنمی برای پیشرفت در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، محمد حسین زاده روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه در شمال شرق افزود:

نگاه مناسب به فضای مجازی در حوزه اقتصاد منبع درآمد و در حوزه سیاست خارجی بهترین تبلیغ برای جمهوری اسلامی و دین خدا است.

وی بیان کرد: تاکنون نتوانستیم سکوهای خارجی را پای میز بیاوریم اما دشمنان از آن سکوها و ظرفیت‌هایشان استفاده می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: رسانه‌ها کمک کنند که چگونه می‌توان با سکوها ارتباط بگیریم و بتوانیم آنها را در چهارچوب قوانین خود مقید نماییم، اگر این موضوع حل شود جهش فرهنگی و اقتصادی خواهیم داشت.

وی افزود: در حوزه تولید محتوا و ایجاد درآمد اقتصاد دیجیتال در مراحل نخست هستیم، خیلی از کشورها از این موضوع و از محل تولید محتوای درست کسب درآمد می‌کنند.

نیازمند مدیران جوان در تصمیم‌گیری های کلان هستیم

حسین زاده با بیان اینکه نیاز به مدیران جوان در حوزه سیاست گذاری و تصمیم گیری‌های کلان داریم، اظهار کرد: کسی که قائل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشد که باید کارها را به مردم واگذار کرد و تصدی گری را کنار گذاشت و دولت فقط سیاست‌گذار و هماهنگ کننده باشد.

وی گفت: در جهانی زندگی می‌کنیم که علاوه بر تکثر تعداد رسانه‌ها، محتواهای تولیدی هم بالاست و اخبار لحظه ای و ثانیه‌ای مخابره می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مخاطب امروز با یک سفره متنوع، رنگارنگ و به‌هم‌ریخته روبرو است، افزود: هنر اصحاب رسانه این است که در این تنوع، غذای جذاب به مخاطب ارائه شود. انتخاب درست مخاطب، شناخت ذائقه و هدف‌گذاری در تولید محتوا بسیار مهم است وباید بتوان در زمان مناسب بهترین محتوا را به مخاطب ارائه کرد.

وی با بیان اینکه بهترین خبر بدون مخاطب مانند تیراندازی بدون هدف است، افزود: فعال رسانه‌ای باید در زمان درست بهترین محتوا را به مخاطب هدف برساند.

حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر کاری کردیم که نوجوان به هویت شهرستانی خود افتخار کرد، در آنجا ماندگار خواهد بود باید هویت شهرستانی در ارتباط با هویت استانی ملی، ایرانی و اسلامی تعریف شود و از نگاه تعصب‌گرایانه قومی بدون اشاره به هویت ملی پرهیز گردد.

وی گفت: تولید محتوا و توزیع اصولی آن در پیام‌رسان‌ها و رسانه بهترین ظرفیت برای معرفی شهرستان‌ها است که علاوه بر هویت‌بخشی به آنها موجب درآمدزایی می‌شود.

نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه در شمال شرق امروز در مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha