فیلم | بررسی آخرین زیرساخت های اربعین در قصرشیرین و مرز خسروی برای تردد زائران

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه امروز پنجشنبه به همراه جمعی از اعضای ستاد اربعین از زیرساخت های خدمات رسانی به زوار اربعین در قصرشیرین تا نقطه صفر مرز خسروی بازدید و میزان آمادگی آن ها را برای پذیرش زوار مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه از توففگاه های مرز پرویزخان و کمربندی قصرشیرین تا مرز خسروی، قرارگاه اربعین وزارت دفاع، جاده برکت، پایانه مرزی و قرارگاه ارتش بازدید کرد و ضمن بررسی بخش های مختلف و ارائه دستورات لازم بر ارتقا و آمادگی کامل این مجموعه ها برای پذیرش زائران تاکید کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha