۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴
کد خبر: 85562327
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

تجار عراقی از محصولات قزوین به شدت استقبال می‌کنند 

قزوین - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: رفتار تجار اقلیم کردستان عراق با پایان نمایشگاه توانمندی های قزوین در آن منطقه نشان داد که آنان از محصولات این استان به شدت استقبال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی عبدیان روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین، اظهار کرد: تجار عراقی که در نمایشگاه توانمندی صادراتی قزوین شرکت کردند، هفته آینده برای عقد قرارداد با واحدهای تولیدی مورد نظر خود به استان سفر خواهند کرد و مطمئن هستیم که با این همکاری ها، صادرات قزوین در آینده نه چندان دور توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: ۴۲ غرفه از واحدهای تولیدی استان قزوین در نمایشگاه اقلیم کردستان عراق حضور داشتند که از این تعداد، ۳۶ شرکت تولیدی خصوص و مابقی نیز از سوی انجمن و واحدهای تولیدی شرکت شهرک های صنعتی این استان بودند.

عیدیان با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۶۰ درصد صادرات استان به ارزش ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار از گمرک قزوین به کشور عراق صورت می گیرد، تصریح کرد: بدون شک این بازار به عنوان واسطه می تواند به توسعه مناسبات بین ۲ کشور هم منجر شود.

به گفته این مسوول، دستاورد نمایشگاه توانمندی های صادراتی قزوین در اربیل عراق با نمایش بخشی از توانمندی های استان در یک کشور خارجی، می تواند تا یک سال آینده، بازار صادراتی ما را رونق ببخشد.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه درخواست های عمرانی از جمله ساخت ۷۰۰ ویلا در یک مجتمع محلی، احداث سردخانه، کشتارگاه و واحدهای مسکونی نیز از سوی طرف عراقی به ما مطرح شد که در حال حاضر مشغول برنامه ریزی آنها هستیم.

عبدیان در خصوص همکاری مسوولان استانی در برگزاری نمایشگاه توانمندی های قزوین در اربیل عراق، خاطرنشان کرد: طی ۲ ماهی که مشغول برگزاری این نمایشگاه بودیم به غیر از شرکت شهرک های صنعتی استان، هیچ همکاری دیگری از سوی مسوولان استان صورت نگرفت و حتی در پاره ای مواقع موانعی را نیز در روند اجرایی این طرح برای ما می تراشیدند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: رسانه های اربیل عراق در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه را پوشش دادند و در روز افتتاحیه نیز ۱۵ شبکه بین المللی از نمایشگاه تصویر برداری کردند اما از استان هیچ حمایتی در این زمینه صورت نگرفت که امیدواریم در آینده شاهد شرایط بهتری در امر برگزاری چنین نمایشگاه هایی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha