تجلیل از مقام اسماعیل هنیه قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور

تهران-ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای از تجلیل از مقام شهید قدس اسماعیل هنیه قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا،شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در تجلیل از مقام شهید قدس مجاهد خستگی ناپذیر اسماعیل هنیه، جامعه قرآنی و مردم شریف ایران اسلامی با همکاری ستادهای اقامه نماز جمعه این هفته ۱۹ مردادماه ۱۴۰۳ قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور با قرائت و برپایی ختم قرآن یاد آن شهید قرآنی را گرامی می‌دارند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه (سیزدهم مرداد ماه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس با شلیک «پرتابه کوتاه‌بُرد با سر جنگی حدود هفت کیلوگرمی همراه با انفجار شدید» از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اخیرا در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را ترور کرد.

درپی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

پس از شهادت «اسماعیل هنیه» جنبش مقاومت اسلامی حماس روز سه شنبه ـ ۱۶ مرداد ـ در بیانیه‌ای اعلام کرد که یحیی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش به جانشینی شهید اسماعیل هنیه انتخاب شد.

یحیی ابراهیم سِنوار مشهور به ابو ابراهیم رئیس حکومت حماس در نوار غزه در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱)متولد شده است.

از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می شود و ارتش اسرائیل سنوار را عامل اصلی حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) می‌داند.

رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در اسرائیل به چهار باره زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال زندان در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با اسرائیل آزاد شد.

وی از جمله رهبران حماس به شمار می رود که آمریکا نام او را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha