مدیرکل ورزش آذربایجان شرقی: حمایت صنایع از ورزش استان ضعیف است

تبریز- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در جلب حمایت صنایع در ورزش استان ضعف داریم، گفت: تا زمانی که صنایع با ورزش آشتی نکنند وضعیت ورزش قهرمانی استان همین خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حبیب ستوده نژاد روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: مهمترین مشکلی که ورزش قهرمانی استان با آن مواجه است نبود باشگاه حرفه ای است که از نبود حمایت از سوی صنایع نشات می گیرد.

وی ادامه داد: زمانی در این استان بیش از ۵۰ باشگاه وجود داشت که نتیجه آن معرفی بازیکنان و فوتبالیست های بزرگ به ورزش و فوتبال ملی بود.

ستوده نژاد گفت: در حال حاضر تمام بار ورزش قهرمانی استان روی دوش مس سونگون است و باشگاه دیگری وجود ندارد تا از رشته های مختلف در سطوح حرفه ای حمایت کند.

وی به جلسه شورای عالی ورزش استان اشاره کرد و گفت: به میدان آوردن صنایع و وصل کردن رشته های مختلف ورزشی بر اساس آمایش سرزمینی، یکی از تصمیمات شورای عالی ورزش استان است که پیگیری می کنیم.

ستوده‌نژاد در ارتباط با احیای تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز اظهار کرد: مدیرعامل پتروشیمی تبریز موافق احیای این تیم است و رایزانی هایی صورت گرفته و فعلا منتظر صدور مجوز توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستیم تا حداقل در رده های پایه این تیم احیا شود.

وی همچنین با اشاره به احیای تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز اضافه کرد: از زمان حضورم در ورزش و جوانان بیشترین پیگیری را در رابطه با احیای باشگاه ماشین سازی داشتم پیشنهاد ما در خصوص احیای این تیم ریشه دار و قدیمی وصل کردن به مجتمع مس سونگون است و همین طور بازگشت به کارخانه ماشین‌سازی.

ستوده نژاد درباره تجهیز ورزشگاه یادگار امام به VAR و رفع نواقص این ورزشگاه گفت: اتاق در نظر گرفته شده برای سیستم کمک داور ویدئویی مورد تائید ستاد استانداردسازی قرار نگرفت از این رو اتاقی دیگر برای استقرار این سیستم در نظر گرفتیم و در صورت لزوم حتی اتاق جدیدی هم برای قرارگیری این سیستم احداث می‌کنیم.

وی افزود: نواقص ورزشگاه نیز برطرف شده و این ورزشگاه آماده برگزاری بازی های لیگ برتر است اما در مورد بازی های آسیایی، بازرسان کنفدراسیون آسیا در روزهای گذشته بازدیدی از این ورزشگاه داشته اند اما گزارش آنها به دست ما نرسیده و در صورت وجود ایراد، حاضر به برطرف کردن آن هستیم.

ستوده نژاد در مورد تیم فوتبال بانوان استان نیز عنوان کرد: مجوز سهمیه تیم بانوان تراکتور در لیگ دسته اول را چند ماه قبل در زمان بلاتکلیفی این باشگاه گرفته ایم و الان که وضعیت این تیم مشخص شده و فعالیت های مربوط به تیم بانوان را خود باشگاه پیگیری خواهد کرد.

وی در مورد حضور بانوان در بازی های فوتبال در استان، گفت: تاکنون مجوزی برای ورود بانوان به هیچ یک از تیم های لیگ برتری داده نشده است.

وی درباره احتمال برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال با قرقیزستان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز اظهار کرد: تا این لحظه درخواستی از طرف فدراسیون ارائه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha