۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۸
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85562533
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

شور وصف ناشدنی دزفولی ها از کشتی فینال، مقابل خانه پدری سعید اسماعیلی

دزفول- ایرنا - همزمان با برگزاری مسابقه فینال وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک پاریس، صدها نفر از کشتی دوستان و علاقه‌مندان به سعید اسماعیلی امشب (پنجشنبه) در بوستان، مقابل خانه پدری او در دزفول حضور یافتند و شور و حال وصف ناشدنی را رقم زدند.

به گزارش ایرنا، ملی‌پوش وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی با غلبه بر قهرمان نامدار اوکراینی به مدال طلای المپیک پاریس رسید و با این طلا، نام خود را در تاریخ ورزش کشور ماندگار کرد.

صدها نفر از ورزش دوستان و علامندان این قهرمان جوان و آینده دار کشورمان با حضور در بوستان باغ گازر دزفول و در مقابل خانه پدر سعید اسماعیلی فینال حساس و نفس گیر این جوان پهلوان دزفولی را در فضایی پر از شور تماشا کردند.

مادر سعید اسماعیلی پس از این افتخارآفرینی در سخنانی کوتاه ضمن شکرگزاری به درگاه الهی برای این افتخار و تجلیل از حضور مردم قدرشناس دزفول در این اجتماع، سعید را فرزند ایران دانست و گفت: او دل مردم عزیز ایران را شاد کرد.

قول نماینده دزفول برای استخدام سعید اسماعیلی

نماینده مردم دزفول و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در این اجتماع در سخنان کوتاهی با اشاره به دغدغه پدر اسماعیلی برای اشتغال فرزندش قول داد که شغلی متناسب با شان و جایگان این قهرمان را پیگیری کند.

عباس پاپی زاده با تبریک این پیروزی غرورآفرین، بر حمایت از قهرمانان و ورزشکاران تاکید کرد.

شور وصف ناشدنی دزفولی ها از کشتی فینال، مقابل خانه پدری سعید اسماعیلی

اهتزار پرچم مقدس ایران به دست فرزند دزفول مایه افتخار است

فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز پس از این پیروزی با صدور پیامی قهرمانی پرافتخار و کسب مدال طلا سعید اسماعیلی در مسابقات کشتی المپیک ۲۰۲۴ فرانسه را تبریک گفت.

علیرضا خردمند در این پیام افزود: پس از پیروزی های پی در پی و شیرین سعید اسماعیلی کشتی‌گیر دزفولی و کسب مدال طلا در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ فرانسه شاهد ایجاد موج شادی در دل‌های مردم کشور عزیزمان به ویژه مردم شهرستان دزفول بودیم.

در ادامه این پیام آمده است، اهتزاز و درخشیدن پرچم مقدس ایران توسط فرزند برومند دزفول مایه افتخار و مباهات است.

به گزارش ایرنا، در وزن ۶۷ کیلوگرم ۱۶ نفر حضور داشتند که سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل اسحاق قایو از الجزایر به پیروزی رسید تا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها حریف لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا شود.

اسماعیلی در دیدار مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک پاریس نمایش درخشانی برابر یکی از بزرگان کشتی فرنگی جهان داشت و توانست با امتیاز عالی قهرمان جهان و المپیک را از پای درآورد و شکست ناباورانه مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان را جبران کند.

دلاور دزفولی کشتی ایران که یکی از جوان‌ترین نفرات کشتی حاضر در پاریس است با شکست لوئیس اورتا سانچز کوبایی راهی نیمه‌نهایی شد و در این مرحله نیز از سد اسلاویک گالستیان دارنده نشان برنز مسابقات جهانی از ارمنستان گذشت.

اسماعیلی جوان در برابر نصیب‌اُف اوکراینی که عناوین جهانی و المپیک زیادی را در کارنامه دارد همانند یک قهرمان با تجربه ظاهر شد و با وجود اینکه در سه دقیقه نخست سه بر صفر از حریف نامدار خود عقب افتاد ولی در نهایت با نتیجه ۶ بر پنج از حریف نامدار خود عبور کرد و مدال ارزشمند طلا را از پاریس دشت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha