پاسگاه محیط‌بانی دریاچه تار دماوند افتتاح شد + فیلم

دماوند- ایرنا- پاسگاه محیط‌بانی دریاچه تار شهرستان دماوند با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، استاندار تهران، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، فرماندار دماوند و جمعی از مسئولان ملی، استانی و شهرستانی نیز در آیین افتتاح پاسگاه محیط‌بانی دریاچه تار شهرستان دماوند حضور داشتند.

علیرضا فخاری روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح پاسگاه محیط بانی دریاچه تار دماوند اظهار داشت: حدود ۱۸ سال قبل کانتینری در منطقه دریاچه تار وجود داشت و نیروهای بسیج نیز در این منطقه حضور و نقش حفاظت از محیط زیست را نیز برعهده داشتند و تا حدودی برخی مسائل در این منطقه کنترل می شد، بعد از آن این منطقه چند سالی رها شد و از باب اینکه بتواند خدمات مطمئنی را با حفظ محیط زیست داشته باشد وجود نداشت.

پاسگاه محیط‌بانی دریاچه تار دماوند افتتاح شد + فیلم

استاندار تهران با بیان اینکه فارغ از تقسیمات کشوری مناطق، فصل مشترک مناطق طبیعی استان، محیط زیست آن ها است، افزود: باید برای مناطق طبیعی طرحی یکپارچه و جامع در قالب ژئو پارک شرق استان تهران تدوین شود تا ضمن استفاده ضابطه مند و اصولی شهروندان و گردشگران از طبیعت و محیط زیست استان، از تخریب آن و نعمت های الهی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه اثر طبیعی ملی دریاچه تار ویژگی‌های خاص خود را به لحاظ محیط زیستی و توپوگرافی زمین و همچنین ویژگی های آب وهوایی داشته و مورد توجه طبیعت گردان است، افزود: خوشبختانه محیط زیست استان تهران در سال های اخیر نظارت خوبی بر این منطقه داشته و امروز با افتتاح پاسگاه محیط بانی دریاچه تار شاهد مدیریت ضابطه مند و اصولی و ایجاد ساز و کار های لازم برای جلوگیری از تخریب محیط زیست در این منطقه هستیم.

در این مراسم نقی میرزاکریمی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارشی از وضعیت محیط زیست طبیعی شهرستان ارائه کرد و مقرر شد موضوعات از طریق مراجع ذیصلاح استانی و ملی پیگیری شود.

پاسگاه محیط‌بانی دریاچه تار دماوند افتتاح شد + فیلم

به گزارش ایرنا، دریاچه تار جزو آثار طبیعی ملی ایران است و در ۱۵ کیلومتری شرق دماوند در غرب روستای هویر قرار دارد و طبیعت زیبای دریاچه تار به همراه آب و هوای معتدل آن، به علاوه‌ی امکانات گردشگری که در نزدیکی دریاچه وجود دارد این دریاچه را به یکی از مقاصد همیشگی گردشگران تبدیل کرده است و این دریاچه جزو دریاچه‌های آب شیرین کوهستانی محسوب می‌شود و در ارتفاع بیش از سه هزار متری از سطح دریا قرار دارد.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha