گزارش عملکرد کاروان ایران در روز سیزدهم؛ ۲ مدال ارزشمند کشتی فرنگی و نقره تاریخی کیانی

تهران- ایرنا- سیزدهمین روز المپیک پاریس با دشت دومین طلای کشتی فرنگی ایران توسط اسماعیلی و نقره مهمدی و صعود حسن یزدانی به فینال کشتی آزاد و کسب مدال نقره ناهید کیانی در تکواندو و عنوان چهارمی ارزشمند رضا علیپور در سنگنوردی همراه بود.

به گزارش پنجشنبه‌شب ایرنا، نمایندگان کشتی و تکواندو کشورمان با کسب یک طلا و ۲ نقره شب پرفروغی داشتند.

آغاز کشتی آزاد با فینایست شدن حسن یزدانی و رسیدن به رکورد تاریخی تختی

در وزن ۸۶ کیلوگرم ۱۶ کشتی‌گیر حضور داشتند که حسن یزدانی در مبارزه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل الکساندر لاورنس از استرالیا به پیروزی رسید. او در دور بعد هم با نتیجه ۹ بر ۴ از سد داورن کوراگلیف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از یونان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. در وزن ۸۶ کیلوگرم ۱۶ کشتی‌گیر حضور داشتند که حسن یزدانی در مبارزه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل الکساندر لاورنس از استرالیا به پیروزی رسید. او در دور بعد هم با نتیجه ۹ بر ۴ از سد داورن کوراگلیف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از یونان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. یزدانی با حضور در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک به رکورد تاریخی جهان پهلوان غلامرضا تختی رسید. یزدانی فردا شب در دیدار نهایی برابر ماگومد رمضان‌اف بلغارستانی قرار خواهد گرفت. رمضان‌اف دقایقی پیش آرون بروکس نابغه کشتی آمریکا را شکست داد و به فینال راه یافت.

همچنین علیرضا سرلک نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد به دلیل لغو و تأخیر در پروازها با یک ساعت تأخیر به مراسم وزن‌کشی رسید و مسابقات این وزن در المپیک پاریس را از دست داد.

گزارش عملکرد کاروان ایران در روز سیزدهم؛ ۲ مدال ارزشمند کشتی فرنگی و نقره تاریخی کیانی

ادامه درخشش کشتی فرنگی با طلای اسماعیلی و نقره مهمدی

دیگر نماینده ایران در کشتی فرنگی سعید اسماعیلی در ۶۷ کیلوگرم بود. اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل اسحاق قایو از الجزایر به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها حریف خود لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک را از پای درآورد و به نیمه نهایی صعود کند. او با ۹ امتیاز اسلاویک گالستیان دارنده نشان برنز مسابقات جهانی از ارمنستان را شکست داد تا فینالیست شود. اسماعیلی امروز در مبارزه فینال موفق شد نصیب‌اف قهرمان نامدار اوکراینی را شکست دهد و دومین طلای کشتی فرنگی را کسب کند.

در وزن ۸۷ کیلوگرم علیرضا مُهمدی در دور نخست در یک کشتی زیبا و یک طرفه با نتیجه ۹‌ بر صفر مونوز از کلمبیا را شکست داد و در یک‌چهارم نهایی به مصاف کولینیچ از لهستان رفت و توانست حریف لهستانی خود را با نتیجه ۱۰ بر یک شکست بدهد. مهمدی در مرحله نیمه نهایی به مصاف ژان بلنیوک اوکراینی دارنده نشان طلا و نقره المپیک رفت و با ارائه مبارزه هوشمندانه و با برنامه با نتیجه ۳ بر ۳ حریف خود را شکست داد و به فینال راه یافت. مهمدی امروز در فینال برابر سمن نوویکوف دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان تن به شکست داد و به نقره رسید.

گزارش عملکرد کاروان ایران در روز سیزدهم؛ ۲ مدال ارزشمند کشتی فرنگی و نقره تاریخی کیانی

تکواندو و مدال نقره تاریخی کیانی

ناهید کیانی دارنده مدال طلای جهان در وزن ۵۷- کیلوگرم ابتدا در دیداری حساس، برابر کیمیا علیزاده‌ از بلغارستان به برتری رسید و سپس در یک‌چهارم مقابل شیما تومی نفر دهم رنکینگ از تونس در مبارزه‌ای نفس‌گیر به پیروزی دو بر یک رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. دختر تکواندوکار ایران در نیمه‌نهایی‌ برابر لاتیتا آون‌ از لبنان قرار گرفت و در ۲ راند متوالی پیروز شد و به عنوان نخستین بانوی ورزشکار کشورمان، راهی فینال بزرگترین رویداد ورزشی جهان شد. کیانی در فینال به مصاف "یو کیم جین" از کره‌جنوبی‌ و با قبول شکست به مدال نقره رسید. این بهترین مدال تاریخ بانوان ورزش ایران در المپیک است.

گزارش عملکرد کاروان ایران در روز سیزدهم؛ ۲ مدال ارزشمند کشتی فرنگی و نقره تاریخی کیانی

علیپور؛ چهارمین سنگنورد برتر المپیک

رضا علیپور سریع‌ترین مرد عمودی کشورمان که پیش از این به جمع ۸ سنگ‌نورد برتر المپیک راه یافته بود، در مرحله پایانی به مصاف امیر مایموراتوف از قزاقستان رفت و زمان ۵ ثانیه و ۵۷ صدم ثانیه را به خود اختصاص داد و به جمع ۴ سنگ نورد برتر رسید. علیپور در مصاف با سنگ‌نورد اندونزی با ثبت زمان ۴ ثانیه و ۸۴ رکوردی درخشانی را از خود برجای گذاشت. حریفش زمان ۴ ثانیه و ۷۸ را ثبت کرد. وی برای مدال برنز به مصاف واتسون سنگ‌نورد آمریکا رفت و زمان ۴ ثانیه و ۸۸ صدم ثانیه را ثبت کرد و از رسیدن به مدال برنز بازماند. حریف آمریکایی ۴ ثانیه و ۷۴ صدم ثانیه را ثبت کرد و برنز گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha