استاندار همدان: ثبت‌ جهانی هگمتانه زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن ایران است

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: ثبت‌ جهانی هگمتانه زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن ایران است که در دولت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌ فرزاد شامگاه پنجشنبه در همایش پاسداشت ثبت‌ جهانی هگمتانه، اظهار کرد: ثبت جهانی هگمتانه در دولت مردمی و با اهتمام ویژه رییس‌جمهور شهید و وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری محقق شد.

وی با اشاره به اینکه در سفر رییس‌ جمهور شهید آیت‌الله رییسی به استان همدان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ثبت جهانی هگمتانه مصوب شد، تصریح کرد: همدان با دارا بودن نزدیک به ۲ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی، ظرفیت های بالایی برای ثبت جهانی اماکن خود دارد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: غار علیصدر، منطقه گنجنامه، آرامگاه حیقوق نبی و سایر آثار ارزشمند استان همدان بایستی در فهرست ثبت جهانی قرار گیرند.

استاندار همدان تاکید کرد: از تلاش‌های احمد پاکتچی که در کشورهای فرانسه و هند نقش مهمی در فرآیند ثبت‌ جهانی هگمتانه ایفا کردند، تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: در مسیر ثبت جهانی هگمتانه، از مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره برد، شورای اسلامی شهر و شهردار همدان، فعالان حوزه میراث فرهنگی، اصحاب رسانه و مطبوعات که در روند ثبت‌ جهانی این اثر همراه ما بودند و همچنین فرماندهی و کارکنان فراجا، اصناف و بازاریان و مردم خوب و فهیم این شهر که همکاری مؤثری داشتند، قدردانی می‌کنیم.

استاندار همدان تاکید کرد: در این رابطه همچنین قدردان زحمات و تلاش شبانه روزی تمامی اشخاص به ویژه پاکبان‌های عزیز که در امر ساماندهی منظر تاریخی و بازار سنتی همدان اهتمام ورزیدند، هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha