تاریخ سازی تکواندوکار اصفهانی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

اصفهان- ایرنا- "ناهید کیانی" بانوی تکواندوکار اصفهان شامگاه پنجشنبه به عنوان نخستین بانوی ورزشکار کشورمان راهی فینال بزرگترین رویداد ورزشی جهان شد و به مدال نقره بازی‌های‌ المپیک پاریس دست یافت و تاریخ ساز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناهید کیانی که متولد مرداد ۱۳۷۷ در اصفهان است و تکواندو را از سن هشت سالگی در این شهر آغاز کرده، شامگاه پنجشنبه در پانزدهمین روز بازی های المپیک سی و سوم، به مصاف حریفان خود در وزن ۵۷- کیلوگرم رفت.

کیانی که پیش از این در مسابقات جهانی تکواندو در وزن ۵۳- کیلوگرم بانوان موفق به کسب مدال طلای جهان شده بود و برای نخستین بار در تاریخ تکواندو بانوان ایران موفق شد در رنکینگ جهانی در رتبه نخست جهان قرار گیرد، بار دیگر تاریخ سازی کرد و با کسب مدال نقره، بهترین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک را به دست آورد.

وی ابتدا در دیداری حساس، برابر کیمیا علیزاده‌ از بلغارستان به برتری رسید و سپس در یک‌چهارم مقابل شیما تومی نفر دهم رنکینگ از تونس قرار گرفت و در مبارزه‌ای نفس‌گیر به پیروزی دو بر یک رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

دختر تکواندوکار ایران در نیمه‌نهایی‌ برابر لاتیتا آون‌ از لبنان قرار گرفت و در دو راند متوالی پیروز شد و به عنوان نخستین بانوی ورزشکار کشورمان، راهی فینال بزرگترین رویداد ورزشی جهان شد.

کیانی در فینال به مصاف "یو کیم جین" از کره‌جنوبی‌ و با قبول شکست به مدال نقره رسید. در این وزن، پارک سیکلار از کانادا و کیمیا علیزاده از بلغارستان به مدال برنز رسیدند.

گفتنی است،پیش از این فاطمه امینی و فرزانه فصیحی ۲ تن از سه نماینده استان اصفهان در المپیک پاریس در رقابت های دور مقدماتی «تفنگ بادی» و «دوی سرعت» نتوانستند به مدال دست یابند و هم اکنون تنها امید اصفهان برای کسب مدال در المپیک ۲۰۲۴ به ناهید کیانی است.

به گزارش ایرنا، المپیک ۲۰۲۴ پاریس از پنج تا ۲۱ مرداد (۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست) برگزار می شود، پارالمپیک پاریس نیز هم هفت تا ۱۸ شهریور(۲۸ آگوست تا هشت سپتامبر) برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha