هیات‌های اندیشه‌ورز جوانان در سطح کشور تقویت شود

یزد- ایرنا- معاون راهبردی و گفتمان‌سازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کشور گفت: تقویت هیات‌های اندیشه ورز برای تحقق برنامه‌های فرهنگی خیلی ضروری است و باید به آن عنایت داشته باشیم.

به گزارش جمعه روابط عمومی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یزد، " سعید غلامی " در خصوص ضرورت‌ ایجاد جریان اصحاب اندیشه به چهار هدف اصلی اشاره کرد و گفت: فضای ایجاد شده بعد از بیانیه گام دوم و رخدادهای بعد از چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ضرورت‌های متفاوتی برای ایجاد جریان در حوزه فکر و اندیشه را ایجاد کرده است.

وی افزود: نخستین ضرورت درک مشترک بین اندیشه‌ورزان و فعالان میدانی نسبت به چیستی، چرایی و چگونگی تحقق حرکت عمومی است و قالب مباحثات و گفتگوها فراگیر و گسترده بین فعالان و اندیشه‌ورزان می‌تواند ابزار خوبی برای این مهم به شمار آید.

هیات‌های اندیشه‌ورز جوانان در سطح کشور تقویت شود

این مسئول در مورد ضرورت دوم، رخدادهای بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم را یادآوری و گفت: بعد از بیانیه گام دوم راهکارهای ساده و قابل استمرار و متنوع فرهنگی در موضوعاتی مانند هیات، محافل قرآن خانگی، جمع‌های مادرانه شکل گرفته و ترویج شد.

وی بیان کرد: در کنار این خرده جریانات، موضوع ظرفیت‌سازی در حوزه فکر و اندیشه باید مورد اهتمام قرار می گرفت و ظرفیت‌های مانند حلقات بیانیه‌خوانی، پاتوق‌های گفتگو، کرسی‌های فکر و اندیشه و راهکارهای مختلف دیگر لازم است.

غلامی در خصوص ضرورت سوم به دیدارهای رهبر انقلاب با اهالی جبهه انقلاب در سال ۹۲ و ۹۵ اشاره و افزود: رهبر انقلاب در هر دو دیدار به تکالیف تشکیلاتی خطاب به فعالان فرهنگی کشور اصرار داشتند و توصیه فرموده بودند که شکل‌گیری عقبه‌های فکری و پشتوانه‌های اندیشه‌ورزی امری مهم و اصلی است.

وی در پایان در خصوص ضرورت‌ آخر به اقتضائات ارگانیک جبهه و شرایط امروز عناصر آن و نیاز جدی به شکل‌گیری جریان فکر و اندیشه اشاره کرد و ادامه داد: قالب و الگو این حرکت در استان‌ها بر اساس بوم استانها و شرایط آن باید شکل بگیرد.

جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی متشکل از اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و اندیشه ورزان در همه استان‌ها فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha