افزون بر هفت هزار میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان خراسان‌شمالی اختصاص یافت

بجنورد-ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: هفت هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار بانکی برای ایجاد اشتغال مددجویان این استان در سال جاری اختصاص یافت.

مجید الهی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون هشت درصد از این میزان تسهیلات برای ایجاد شغل به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در راستای ایجاد اشتغل و خودکفایی آنان پرداخت شده است.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۹۰ درصد تسهیلات در نظر گرفته شده برای حوزه اشتغال اختصاص یافت.

خودکفایی ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار مددجو

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تصریح کرد: خروج ۲ هزا و ۲۰۰ خانوار مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی از چرخه حمایت در سالجاری پیش بینی شد و در این راستا اختصاص ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی به خانوارها برنامه ریزی شده است.

الهی راد تصریح کرد: برنامه ریزی شده است که تا پایان سال جاری ۷۰۰ خانوار دارای نیروگاه خورشیدی شوند که برای آنان درآمد ایجاد خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۲۷ دستگاه تراکتور در اختیار خانوارهای روستایی از محل تسهیلات بانکی و همکاری شرکت های تراکتورسازی قرار می گیرد که باعث ایجاد درآمد خانوارها می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه اشتغالزایی مهمترین عامل برای دستیابی به توانمندسازی مددجویان است، اظهار کرد: دامپروری و اصلاح نژاد دام، زنبورداری، نوغانداری، قالیبافی، خیاطی، گلخانه، مشاغل خرد خدماتی و خرید ادوات کشاورزی و تراکتور از جمله این طرح ها است.

وی خاطرنشان کرد: طرح های اشتغالزایی این نهاد به صورت خوداشتغالی است و در زمینه های ایجاد نیروگاه خورشیدی، خرید خودوری نیسان و تراکتور، طرح های زنجیره ارزش در حوزه دام، کاشت زعفران و سایر گیاهان دارویی، مشاغل خرد خدماتی، بافت فرش و انواع صنایع دستی بوده است.

الهی راد تصریح کرد: بیشترین تاکید این نهاد حمایتی بر طرح های متناسب با زیست بوم اشتغال خراسان شمالی است که شامل دامپروری، اصلاح نژاد دام، زنبورداری، قالیبافی و احداث نیروگاه های خورشیدی است.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری، بیش از ۵۳ هزار خانوار و بیش از شامل ۱۰۶ هزار مددجو زیر پوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha