۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85562663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای زنجان به تدریج خنک می‌شود

۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۹
کد خبر: 85562663
هوای زنجان به تدریج خنک می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: شدت گرمای هوای استان به تدریج طی روزهای آینده کاسته می‌شود و از روز /یکشنبه/ دمای استان خنک خواهد شد.

الهام نجفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی، آسمان استان امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که در ساعات بعدازظهر گاهی با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی روزهای آینده نیز شرایط جوی نسبتا پایداری در منطقه حاکم خواهد بود و پدیده قابل ذکر طی این مدت وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق استان است.

به گفته این کارشناس، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش پوشش ابر در استان به وقوع خواهد پیوست که در ارتفاعات احتمال بارش پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

نجفی با بیان اینکه زنجانی ها فردا /شنبه/ هوای نسبتا گرمی را تجربه می کنند، افزود: طبق پیش بینی ها هوای خنک در استان حاکم خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته سلطانیه با دمای ۱۴ درجه و شهر حلب در ایجرود با ۴۲ درجه ‌خنک‌ترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود، اظهار داشت: دمای شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین ۱۶ و ۳۵ درجه بوده است.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان در مدت یاد شده، دمای کمینه و بیشینه شهرهای ابهر، خرمدره و قیدار به ترتیب ۱۶ و ۳۳، ۱۶ و ۳۱ و ۱۶ و ۳۶ درجه بالای صفر بوده است.

وی یادآور شد: دمای ۲۴ ساعت گذشته شهرهای سلطانیه، آببر و ماهنشان نیز بین ۱۴و ۳۲، ۲۳ و ۳۴ و ۲۱ و ۳۶ درجه بالای صفر بوده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha