۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85562667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین تجلیل از خبرنگاران در بوشهر برگزار شد

۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۱
کد خبر: 85562667
آیین تجلیل از خبرنگاران در بوشهر برگزار شد

بوشهر- ایرنا- آیین تجلیل از خبرنگاران با مشارکت استانداری بوشهر، خانه مطبوعات استان، شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد، شورای راهبردی پتروشیمی های مستقر در پارس و پتروشیمی پارس در بوشهر برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بخش‌هایی از این همایش که به میزبانی سالن ۹ دی بوشهر در شامگاه پنجشنبه برگزار شد از پیشکسوتان عرصه رسانه و همچنین نمایندگان رسانه‌های مختلف تجلیل شد.

در این همایش بزرگداشت روز خبرنگار یاد و خاطره خبرنگاران فقید هم استان از جمله علی پیرمرادی، اسماعیل حاجیانی، نامجو زحمتکش و حسین دهقان گرامی داشته شد.

همچنین شماری از فعالان خبری استان شامل مهرداد جشنی پور، علی دانشمند و وحید امیر در خصوص فعالیت خبرنگاری و راهکارهای موردنیاز پویایی فعالیت‌های این عرصه صحبت‌هایی ارائه کردند.

معاون سیاسی استاندار بوشهر در این آیین گفت: تلاش برای حل مشکلات خبرنگاران این استان و همچنین تکمیل طرح‌های شاخص استان مانند آب شیرین‌کن با جدیت تداوم دارد.

اکبر پورات اظهار کرد: حل مشکلات و رفع دغدغه‌های خبرنگاران هم‌استان بویژه در حوزه بیمه با جدیت دنبال می‌شود.

شکایت از خبرنگاران پس گرفته می شود

وی بیان کرد: در خصوص پس گرفتن شکایت‌ برخی از دستگاه‌های اجرایی استان از خبرنگاران نیز استانداری بوشهر آماده هرگونه مساعدت و همکاری است.

آیین تجلیل از خبرنگاران در بوشهر برگزار شد

معاون سیاسی استاندار باشهر تصریح کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه " موفقیت دولت، موفقیت نظام است" همه ما موظفیم به دولت کمک کنیم.

پورات ادامه داد: با تلاش‌های مشترک، امیدواریم در مدت باقی‌مانده از این دولت، مسائل و کمبودها را برطرف کنیم و طرح‌های نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم.

پورات همچنین از افتتاح و عملیاتی شدن طرح‌های متنوع در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: اطلاع رسانی دستاوردهای دلت و ایجاد امید در جامعه تا حد زیادی مرهون تلاش‌های خبرنگاران است که این مهم باید در دولت جدید نیز به شکل ویژه دنبال شود.

آیین تجلیل از خبرنگاران در بوشهر برگزار شد

وی با اشاره به پیشرفت پروژه‌های عمرانی استان اظهار کرد: از ۱۷ قطعه طرخ راه‌آهن، ۱۶ قطعه اجرایی شده است و در طرح بزرگراه دالکی- کنارتخته نیز چهار پیمانکار در فعال هستند.

پورات یادآورشد: همچنین بعد از سالیان سال تاکنون ۷۵ درصد از طرح آب‌شیرین‌کن سیراف-جم به بهره‌برداری رسیده است و با وجود برخی مشکلات در طرح آب‌شیرین‌کن مپنا، امیدواریم وضعیت آب استان با رفع موانع به شرایط مطلوبی برسد.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با تأکید بر ضرورت جذب نیروهای بومی در صنعت استان، به ویژه در مناطق شمالی خارگ و دیلم، گفت: باید گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود تا سهم اشتغال بومی‌ها در صنعت بخوبی محقق شود.

آیین تجلیل از خبرنگاران در بوشهر برگزار شد

وی بیان کرد : شکایات برخی از دستگاه‌های اجرایی در بخش بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی در حال پیگیری است.

۱۰ دوره و کارگاه آموزش خبرنگاران برگزار می شود

رئیس خانه مطبوعات کشور اظهار کرد: یکی از خطوط قرمز وزارت فرهنگ و ارشاد در حمایت از خبرنگاران بحث بیمه کارکنان است که به امنیت شغلی کارکنان منجر شده است.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌ها و تورهای آموزشی با هدف افزایش توانمندی و سطح سواد رسانه اهالی رسانه از جمله اقدامات خانه مطبوعات برای این موضوع بوده است.

مازیار هوشمند با اشاره به اینکه چندین کارگاه در سال گذشته در حوزه رسانه برگزار شده، بیان کرد: برای ۶ ماه آینده چهار دوره آموزشی و پنج کارگاه آموزشی برای خبرنگاران توسط خانه مطبوعات برنامه‌ریزی شده است.

پرورش خبرنگاران تخصصی صنعت

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور گفت: برای تقویت نیروی انسانی رسانه‌ای متخصص در حوزه‌های صنعت، شیلات، دریانوردی و سایر بخش ها اقدامات خوبی انجام گرفته است.

آیین تجلیل از خبرنگاران در بوشهر برگزار شد

وی بیان کرد: چهار کارگاه آموزشی در این راستا تدارک دیده شده که به‌زودی ارائه می‌شود.

هوشمند اعلام کرد: بیمه کارکنان پایگاه‌های خبری، مطالبه مهم خبرنگاران بود و نیز معافیت سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه نیز مطالبه دیگری بود که برای مطبوعات و رسانه‌های مکتوب درحال تحقق است.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با بیان اینکه جشنواره مطبوعات با هدف ارائه استعدادهای جدید در عرصه رسانه برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: اعطای آگاهی دولتی به عنوان یارانه دولتی از جمله موارد حمایتی از خبرنگاران است.

آیین تجلیل از خبرنگاران در بوشهر برگزار شد

۴۱۰ میلیارد ریال آگهی دولتی توزیع شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این همایش گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال آگهی‌ دولتی به روزنامه ها، هفته نامه ها و مطبوعات استان بوشهر تخصیص پیدا کرد.

عبدالرحیم افروغ افزود: در راستای حمایت از فعالیت‌های حوزه رسانه از جمله اقدام‌های مهم انجام شده می‌توان به پرداخت تسهیلات کم بهره و پشتیبانی‌های دیگر از رسانه‌ها اشاره کرد که این برنامه‌هه با هدف گسترش و توسعه فعالیت‌های مطبوعاتی در استان محقق شده است.

وی ادامه داد: نگاه رسانه و خبرنگاری در نظام مبتنی بر مردم‌سالاری، باید تداوم مردم معنا شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: رسالت این اداره کل در این آب و خاک با تعاریف آکادمیک و گونه‌های مختلف رسانه در اندیشه‌های لیبرالی متفاوت است.

وی افزود: توسعه نگاه دغدغه مندی برای حل مسائل مردم اهمیت دارد و همگان باید تلاش کنند که این قلم ماناتر، تیزتر و برّان تر کار خود را جلوتر ببرد. 

افروغ تاکیل کرد: هرچیزی که ذره‌ای بخواهد نقش خبرنگار آزادی‌خواه را کُند کند، به طور مطلوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha