کاهش تدریجی دما در چهارمحال و بختیاری از روز یکشنبه آغاز می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقرار توده هوای گرم در این استان تا اوایل هفته گفت: از روز یکشنبه کاهش تدریجی دما در استان آغاز می‌شود.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان استان طی روزهای آینده صاف و در برخی ساعات ابری خواهد بود و تا روز دوشنبه رگبارهای موقتی و رعد و برق استان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: مناطق شرقی و شمالی استان شامل شهرکرد، کوهرنگ، بن، سامان، فلارد و خانمیرزا بیشتر از نقاط دیگر استان متاثر از بارش‌های رگباری پیش رو است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ابتدای فصل تابستان تاکنون دمای استان به طور میانگین ۱.۷ درجه سانتی‌گراد گرم شده است.

نوروزی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته ایلبگی با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه و بلداجی با کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد. وجود کوه‌های مرتفع و برفگیر همچون زردکوه، سبزکوه، هفت‌چشمه، کوه کلار، هزار دره، سفیدکوه، جهانبین و کوه ریگ از عوامل مهم در تعدیل آب و هوا و همچنین به وجود آمدن چشم‌اندازهای زیبای طبیعی و جاذبه‌های مهم گردشگری در این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha