زیرساخت‌های بازار سرمایه نیازمند اصلاح/دولت چهاردهم از نخبگان استفاده کند

تهران- ایرنا- نماینده کمیته علمی نمایشگاه صنعت مالی گفت: با توجه به اهمیت بازار سرمایه و شرایط اقتصادی فعلی، اصلاح زیرساخت های بازار سرمایه باید در دستور کار دولت چهاردهم قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حسین عبده تبریزی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی ایران با بیان اینکه بازار سرمایه دچار رکود عمیق است، افزود: یکی از دلایل ناهماهنگی در برگزاری نمایشگاه صنعت مالی به بحث تغییر دولت ها باز می‌گردد اما برگزار کنندگان تمان تلاششان را انجام دادند.

دبیر کمیته نمایشگاه صنعت مالی اظهارداشت: این نمایشگاه در شرایطی برگزار می‌شود که بازار سرمایه در شرایط رکود قرار دارد و بانک ها نیز به سبب سیاست های انقباضی در بحث پرداخت تسهیلات شرایط مناسبی ندارند.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه صنعت مالی طی سال های اخیر موجب شده با وجود شرایط تحریمی به کشورهایی رجوع کنیم تا بتوانیم با کشورهای همسایه در حوزه بیمه و بانک ارتباط برقرار کنیم که امید است چالش های بازار سرمایه نیز رفع شود و شاهد رشد و پیشرفت در این حوزه باشیم .

عبده تبریزی گفت: طی چندسال اخیر افزون بر شرایط تحریمی با موانعی در داخل کشور روبرو شدیم که شاهد رکود در بسیاری از بازارها اعم از مالی و پولی شدیم.

دبیر کمیته نمایشگاه صنعت مالی افزود: البته این تنها به حوزه صنعت مالی بر نمی گردد بلکه در حوزه برق و گاز نیز با چالش روبرو هستیم که انتظار می رود دولت چهاردهم برنامه ریزی جدی با استفاده از جامعه نخبه داشته باشد.

عبده تبریزی اظهارداشت: طی ۲۰ روز اخیر با مسئولان سازمان بورس در حوزه های مختلف از جمله ساختار و قوانین کار کردیم و تحویل دولت چهاردهم داده ایم.

وی تصریح کرد: در این دوره از برگزاری نمایشگاه صنعت مالی شاهد نشست های متعددی هستیم که این مساله می‌تواند تا حدودی موجب رفع چالش های این بخش شود.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌الملی صنعت مالی ایران از ۱۹ تا ۲۲ مرداده‌ماه جاری، از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران میزبان مخاطبان، کارشناسان و علاقه مندان به حوزه بورس، بانک و بیمه و سایر حوزه‌های اقتصاد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha