امام جمعه ایلام: اربعین حسینی فصل بیداری ملت های آزادیخواه جهان است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با بیان اینکه اربعین حسینی فصل بیداری ملت های آزادیخواه جهان و خیزش در مقابل استبداد نوین جهانی است، گفت: شالوده اسرائیل جنایتکار، تروریستی و این رژیم اشغالگر ابر تروریست دنیا است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "اله نور کریمی تبار" در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، با اشاره به راه‌پیمایی عظیم اربعین حسینی، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یک حرکت خودجوش مردمی برای حفظ ارزش‌های نهضت سید و سالار شهیدان(ع) است.

وی با بیان اینکه اربعین فصل بیداری خفتگان و غفلت زدگان حادثه کربلاست، ابراز کرد: کنگره بزرگ اربعین حسینی یک حرکت جهانی تبدیل و بیداری اربعین برای خفتگان عاشورا فراگیر شده است، حرکت اربعین برای استان ایلام که در مسیر تردد زائرین امام حسین(ع) قرار دارد آثار و برکات فراوانی داشته و از برکت خوش‌نامی و مهمان‌نوازی مردم ایلام، این برکات فراگیر شده است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه فرصت مهمان‌نوازی و تکریم زائران امام حسین(ع) باید غنیمت شمرده شود، افزود: هر کس به هر نحوی که می‌تواند از جمله برپایی موکب، خدمات در مواکب، اسکان زوار، توزیع آب و شربت و راهنمایی زوار با لبخند و آغوش باز در خادمی زوار گام بردارد و خود را در این فیض الهی شریک کند.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: زائر امام حسین(ع) مهمان آن حضرت هستند، ابراز کرد: امام زمان(عج)، میزبان زوار اربعین و امام حسین(ع)، است و خوش به حال کسانی که با این رفتار و میزبانی از زوار امام حسین(ع) و پذیرایی از آنان، قلب امام زمان(عج) را خوشحال می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان عظمت اربعین و بیداری جامعه اسلامی را درک کرده اند، تصریح کرد: دشمنان با رسانه‌های گوناگون، در مقابل کنگره بزرگ اربعین دنبال سم‌پاشی هستند و تبلیغ می‌کنند، مراقب باشیم که در این عرصه فریب دشمن نخوریم.

امام جمعه ایلام: اربعین حسینی فصل بیداری ملت های آزادیخواه جهان است

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به معرفی کابینه دولت چهاردهم در هفته پیش رو به مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: رئیس‌جمهور باید مواظب باشد با حاشیه‌سازی برخی‌ها، به حاشیه نرود و متناسب با این مسئولیت سنگین با سعه صدر و تحمل در برابر سختی‌ها و مشکلات و فراز و فرودها، در راستای خدمت به مردم تمام توان خود را به کار گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی یک حکیم فرزانه است و با تجربه‌ای که دارند می تواند قدم به قدم رئیس جمهور را از حوادث و موانع عبور دهد، یادآور شد: مردم ما دوست دارند، رئیس جمهوره کشورمان که در تبلیغات انتخاباتی از عدالت و نهج‌البلاغه سخن می‌گفت و رهبرمان را مقتدای خودش می‌داند، مراقب باشد که مغلوب خواصی نشود که مسیر او را از عامه مردم جدا کند.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در رأی دادن به کابینه‌ در معرض آزمون بزرگی قرار گرفته است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس ملاک‌های تعیین کابینه را بیان کردند، در پنجم تیرماه مصادف با عید غدیر خطاب به نامزدهای ریاست‌جمهوری فرمودند اگر کسی انتخاب شد براساس این معیارها همکاران خود را انتخاب کند، این معیارهایی که رهبری تعیین کردند هم برای رئیس جمهور و هم برای مجلس شورای اسلامی بهترین شاخص است که براساس آن‌ها بهترین خدمت‌گزاران انتخاب می‌شود.

امام جمعه ایلام افزود: مجلس شورای اسلامی دقت کند که به‌دور از حب و بغض شخصی و جناحی، و مطابق با موازین و معیارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اعضای کابینه تصمیم گیری کند تا ان‌شاءالله هرچه زودتر کابینه دولت چهاردهم شروع به‌کار کند.

وی با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه، گفت: این ترور، چهره تروریستی منحوس رژیم کودک کش اسرائیل را بیش‌ از گذشته افشا کرد که چگونه تمام قوانین بین‌الملل را برای اهداف شوم خود زیر پا می‌گذارد، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر شهید هنیه نماز اقامه کردند که پیام جهانی داشت و نماد وحدت جهان تشیع و تسنن، عرب و عجم در دنیا برای مقابله با رژم اشغالگر قدس بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه در زمان و مکان مناسب بهتر از "عملیات وعده صادق" از دشمن صهیونیستی انتقام خواهیم گرفت، افزود: شالوده اسرائیل جنایتکار تروریستی و این رژیم اشغالگر ابرتروریست دنیا است، ترور شهید هنیه یک اقدام تروریستی ناجوانمردانه بوده است، اما امنیت جمهوری اسلامی پایدار است چرا که این امنیت از برکت خون شهدا پایدار است و آمریکا و صهیونیست‌ها هرگز نمی‌تواننددر امنیت کشور اخلال ایجاد کنند.

امام جمعه ایلام: اربعین حسینی فصل بیداری ملت های آزادیخواه جهان است

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه همه مردم ما خواهان این هستند که در زمان مناسب انتقام شهید هنیه از دشمن صهیونیستی گرفته شود، تصریح کرد: فردی که به عنوان جانشین شهید هنیه انتخاب شده، ۲۲ سال در بند صهیونیست‌های جنایتکار بوده است، شناخت کامل از نقاط ضعف دشمن دارد، مغز متفکر و یکی از طراحان اصلی عملیات ارزشمند طوفان الاقصی بوده و یک چهره شجاع و جهادی است و در واقع انتخاب " یحیی سنوار" حرکت رو به جلوی حماس و فلسطین برای نابودی رژیم اسرائیل است.

وی با اشاره به ۲۱ مرداد سالروز حمایت صنایع کوچک، گفت: تقویت صنایع کوچک مورد تأکید مقام معظم رهبری است و اگر می‌خواهیم مشکل اقتصادی و اشتغال استان حل شود، بایستی صنایع کوچک متناسب با نیاز استان مورد توجه قرار گیرد و از طرفی هم مردم به این صنایع روی آورند و هم مسئولان از این صنایع حمایت کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه مهارت افزایی در کشور با وجود مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان فراهم است، خاطرنشان کرد: جوانان استان با فراگرفتن مهارت های لازم به سمت تولید و اشتغال و دایر کردن صنایع کوچک حرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha