۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85562857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سبزوار:‌ تلاش برای توفیق دولت چهاردهم یک توصیه ولایی است

سبزوار- ایرنا - امام جمعه سبزوار گفت:‌ وقتی رییس جمهوری، از هر جناحی رای مردم را آورده و رهبری هم آن را تنفیذ کرده است، همه باید متحد و متشکل حامی دولت باشیم و تلاش برای توفیق دولت چهاردهم یک توصیه ولایی است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامرضا مقیسه در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد:‌ باید بدانیم که توفیق منتخب مردم، توفیق همه ما و نظام است و نه موفقیت یک فرد یا جناح خاص، بنابر این همه باید از بن دندان به این گزاره کلیدی که "توفیق دولت، توفیق نظام است" باور داشته و برای موفقیتش دعا کنیم و هم به گونه ای رفتار کنیم که این موفقیت محقق بشود.

وی افزود:‌ اگرچه همه ارکان و بخش های مختلف کشور موظف به همکاری و تعامل با دولت هستند اما در نهایت این خود دولت است که باید از آزمون دشوار اداره امور سربلند خارج شود و این سربلندی لوازم و شروطی دارد که دولت و رییس جمهوری محترم باید بدان توجه داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ رهبر معظم انقلاب در آیین تنفیذ، نقشه و شروط ورود موفق به این میدان خطیر را برای دولت جدید و ملت ترسیم نمودند که نخستین آن مطالبه از دولت در توجه به ظرفیت عظیم نیروی انسانی، استعدادها و ابتکارات در همه عرصه ها و ارجحیت دادن آن بر ظرفیت های مادی بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ نکته دیگر آن بود که رهبری حتی اعتراض افراد را نیز در زمره ظرفیت ها دانستند، بر این اساس اگر کسی به چیزی و موضوعی اعتراض داشت و یا پیشنهادی را مطرح کرد نه تنها باید او را نفی و تهدید کرد، بلکه باید به چشم ظرفیت به او نگریست.

آیت الله مقیسه افزود:‌ توصیه دیگر به دولت جدید، کار جهادی و پرهیز از کنترل از راه دور امور، در میدان بودن و از نزدیک مسائل را دیدن و تعامل ارکان مختلف کشور با یکدیگر است.

وی تاکید کرد:‌ اولویت نخست کنونی کشور اقتصاد است که باید بدان توجه شود. باید از فضای ملتهب و چالشی انتخابات و رقابت کنار رفت و به رفاقت پرداخت، توجه و تکیه بر توان داخلی کشور و نداشتن چشم به خارج و قدرت های خارجی از دیگر سفارش های رهبری به دولت است.

امام جمعه سبزوار گفت: توصیه دیگر به دولت چهاردهم در پیش گرفتن سیاست خارجی پویا، فعال و مبتنی بر منافع ملی است که اگر این مطالبه به صورت جدی و عملی در دستور کار دولت جدید قرار گیرد و دیگر ارکان کشور نیز بدان توجه و عمل کنند، بدون شک آثار و نتایج آن را به زودی در عرصه های مختلف شاهد خواهیم بود و کام ملت شیرین و جمهوری اسلامی ایران در جهان سرافراز خواهد شد.

وی با اشاره به ۲۳ مرداد، روز مقاومت اسلامی گفت:‌ رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده اند که اگر کسی گمان کند که مشکلات اقتصادی تنها ناشی از تحریم است و علت تحریم هم مقاومت ضد استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است، پس باید در برابر دشمن زانو زد، به خطا رفته است چرا که این انقلاب از آغاز در برابر زورگویان گردنکش ایستاده و از مستضعفان دفاع کرده است.

آیت الله مقیسه، خونخواهی مهمان را مطالبه مردم سلحشور ایران اسلامی دانست و گفت:‌ مجموعه نظرسنجی های صورت گرفته توسط دانشگاه تهران، صدا و سیما و پژوهشگاه وزارت ارشاد گویای این واقعیت است که جامعه پس از ترور شهید "اسماعیل هنیه" در تهران، در وضعیت آمادگی و مطالبه پاسخ اقتدارآفرین برای کشور قرار دارد و هرگونه انفعال در این زمینه خسارت های اجتماعی و ضربه به هویت و شخصیت ایرانی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به حرکت کاروان های زیارت اربعین، به زائران توصیه کرد که آداب زیارت را رعایت کرده و در مسیری که می روند ادب و اخلاق را پیش چشم داشته و احترام به بزرگان، سالمندان و رعایت بیماران را از خاطر نبرند، دیگران را در گرفتن خدمات بر خود مقدم بشمارند و از رفتارهای سبک‌سرانه پرهیز کنند، تا کیفیت زیارت آنها بالا برود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha